آفتاب
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بیانیه‌ای در آستانه 22 بهمن؛

انقلاب منحصر به گروه یا جناح خاصی نیست

انقلاب منحصر به گروه یا جناح خاصی نیست

مردمی كه برای حفظ انقلاب فرزندان خویش را در دفاع مقدس تقدیم كرده‌اند؛ در همه مراحل هوشیاری فردی و اجتماعی و وفاداری به نظام اسلامی را ثابت نموده‌اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاكید  كرد: انقلاب متعلق به همه مردم معتقد به نظام و قانون اساسی است و منحصر به گروه یا جناح خاصی نیست.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه در ادامه می‌آید:

انقلاب اسلامی ایران، كه از یك سو ریشه در باورهای دینی مردم ایران دارد و از سوی دیگر برخاسته از روحیه استبدادستیزی و استعمارگریزی فطری انسانهاست، مهمترین پدیده اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرن حاضر در جهان است. انقلابی كه با نهضت روحانیت در آغاز دهه 40 شروع شد و روشنفكران، دانشگاهیان، معلمان، دانش‌آموزان و همه اقشار ملت را در طول 15 سال با آرمان‌های خویش همراه كرد و نهایتاً در بهمن 1357 تبدیل به سیلی خروشان از آحاد مردم در خیابان‌های شهرها وروستاهای ایران شد و اساس حكومت‌های موروثی 2500 ساله شاهنشاهی را برچید و با معماری امام راحل، بر ویرانه‌های آن، بنایی عظیم از اراده مردمی ساخت كه به نصّ صریح قانون اساسی، تمام مسؤولان خویش، از شوراهای شهر و روستاها گرفته تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و حتّی رهبری را از طریق انتخابات برمی‌گزیند.

امروز كه به فراز و فرودها و اتفاقات تلخ و شیرین 35 سال گذشته می‌اندیشیم و چگونگی پیروزی، تثبیت و تداوم آن را در میان انواع امواج پرتلاطم توطئه‌ها می‌بینیم و با نهضت‌های مردمی در دیگر كشورهای اسلامی و غیراسلامی مقایسه می‌كنیم، متوجه ابعاد علمی و عملی شخصیتی می‌شویم كه وجودش در سال‌های تبعید، چون آفتاب پشت ابرها، «تلألو داشت و در سالهای حضور در ایران و رهبری انقلاب، نور كلام و سلوكش، مشعل راهمان بود و در سالهای پس از غروبش با راهنمایی‌ها و خاطراتش، كشتی انقلاب را در دریای متلاطم زمانه به سوی ساحلی می‌بریم كه انشاءالله سعادت دنیا و آخرت مردم باشد.

مردم عزیز ایران می‌دانند كه انقلاب اسلامی در چه شرایطی به پیروزی رسید و پس از آن،چه مشكلات تحمیلی خارجی را پشت سر گذاشت و چگونه بعضی از داخلی‌ها نیز، - دانسته یا ندانسته – آب در آسیاب دشمنان خارجی ریختند!، امّا وحدت و همدلی در تمام این سالها، هم نردبان ترقی و پیشرفت ایران و هم سپر دفاعی كشور در مقابل طمع‌كاری‌های بداندیشان داخلی و بدخواهان خارجی بود. وحدتی كه اگرچه در مقاطعی از زمان به خاطر ترویج افكار باندی و جناحی و بی‌تدبیری بعضی‌ها كمرنگ شد، امّا هوشیاری مردم و پیوند روحی آنان با مفاهیم دینی و تعالیم مكتب اهل بیت (ع) و تبعیت از رهبری، نگذاشت یأس و ناامیدی در جامعه نهادینه شود.

اینك كه 35 زمستان طبیعت را به سی و ششمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی پیوند می‌زنیم، باید به یاد داشته باشیم كه قطعاً مسؤولیت هركدام ما برای دفاع و حمایت از نهالی كه امام راحل در تاریخ این سرزمین كاشته‌اند و الان درختی تناور است، سنگین‌تر شده است.

درختی كه اگرچه «اصلها ثابت و فرعها فی‌السما»ست، امّا حفاظت و حراست از آن نیز نیاز به درایت مسؤولین در همه سطوح و حمایت مردم در همه اقشار دارد تا خدای نخواسته در مسیری نرویم كه انحراف از آرمانهای امام و شهداست.

طی سالهای اخیر بسیاری از كشورهای اسلامی با تأسی از مردم ایران علیه استبداد برخاستند، امّا فقدان رهبری چون امام (ره) و میدان‌داری افراطیون، میوه شیرین پیروزی را در كام مردم آن كشورها تلخ كرده‌اند. این تهدیدی است كه قرآن كریم از صدر اسلام مسلمانان را از آن برحذر می‌داشتند و پیامبر اسلام و ائمه معصوم (ع) نیز ضمن پرهیز دادن از تندروی، به پیروی از اعتدال تأكید می‌كردند.

مردم متمدن ایران كه در گفتار و رفتار از فرهنگ اصیل اسلامی پیروی می‌كنند، اگرچه در طول تاریخ زحمات زیاد تندروها را تحمّل كرده‌اند، امّا انتخاب دولت تدبیر و امید، پیامی روشن به مدعیان مسلمانی داده‌ است كه:

رهرو آن نیست گهی تند و گهی خسته رود رهرو آن است كه آهسته و پیوسته رود.

به هر حال انقلاب متعلق به همه مردم معتقد به نظام و قانون اساسی است و منحصر به گروه یا جناح خاصی نیست. مردمی كه برای حفظ انقلاب فرزندان خویش را در دفاع مقدس تقدیم كرده‌اند و در همه مراحل هوشیاری فردی و اجتماعی و وفاداری به نظام اسلامی را ثابت نموده‌اند، با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، حماسه سیاسی مورد نظر رهبری نظام را كه با انتخابات 24 خرداد شروع شد، تكمیل می‌نمایند تا به عنوان سندی دیگر از افتخارات، در تاریخ این سرزمین بماند.

اكبر هاشمی‌رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

کد N110814

وبگردی