آفتاب
تشدید تنش میان بروکسل و واشنگتن/

رییس اتحادیه اروپا،آمریکا را از مداخله در سیاست های اروپا برحذر داشت

رییس اتحادیه اروپا،آمریکا را از مداخله در سیاست های اروپا برحذر داشت

مسکو - درحالی که تنش میان آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل اظهارات توهین آمیز دستیار وزیر امور خارجه آمریکا تشدید شده ،ˈهرمان وان رومپیˈرییس اتحادیه اروپا واشنگتن را از مداخله در سیاست های این اتحادیه در مورد اوکراین برحذر داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو دولتی صدای روسیه ، رییس اتحادیه اروپا روز شنبه گفت : اتحادیه اروپا در مورد اوکراین سیاست درستی را دنبال می کند.

وی افزود : معتقدم که شرکای آمریکایی نباید در سیاست های اتحادیه اروپا مداخله کنند.

وان رومپی ، آمریکا را از ادامه رویکرد توهین آمیز درقبال اتحادیه اروپا و سیاست های این اتحادیه برحذر داشت و آن را غیرقابل قبول خواند.

ˈ ویکتوریا نولند ˈ دستیار وزیر امورخارجه آمریکا روز جمعه در اظهاراتی جنجال آفرین درباره مسایل جاری اوکراین به اتحادیه اروپا توهین کرد.

نولاند در یک مکالمه تلفنی با سفیر آمریکا دراوکراین که پیام ضبط شده آن در اینترنت درز کرد ، ضمن ناسزاگویی به اتحادیه اروپا ، خواستار نادیده گرفتن موضع این ساختار منطقه ای در مورد اوکراین شد.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا درکنفرانس خبری در کی یف مجبور شد به سوالات خبرنگاران درباره اظهارات توهین آمیز خود توضیح دهد.

وی از هرگونه اظهار نظر در باره گفت وگوی تلفنی خود با جفری پیت سفیر آمریکا در اوکراین خودداری و آن را گفت وگوی شخصی عنوان کرد.

خانم ˈآنگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان نیز روز جمعه ازسخنان دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در مورد نقش اتحادیه اروپا در بحران اوکراین به شدت انتقاد کرد.

سخنگوی مرکل دراین رابطه اعلام کرد که صدراعظم آلمان سخنان نولاند را ˈکاملا غیرقابل قبولˈ تلقی می کند.

اروپام/2242**518/1547
کد N110795

وبگردی