آفتاب

هنرمندان از اعتبارات عمرانی بی نصیب ماندند

هنرمندان از اعتبارات عمرانی بی نصیب ماندند

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص یک درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی و موسساتی که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند، با ساخت و خرید آثار هنری منقول و غیر منقول مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه 93 با پیشنهاد نیره اخوان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر بازگشت به لایحه دولت بند الف تبصره 14 مخالفت کردند.

بر اساس بند الف تبصره 14 که از سوی دولت ارائه شده بود، دستگاه های اجرایی مکلف می شدند یک درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای خود را به ساخت و خرید آثار هنری منقول و غیر منقول اختصاص دهند.

غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق درمخالفت با این پیشنهاد به کاهش 19 هزار میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی کشور اشاره کرد و گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای کشور از مجموع 58 هزارمیلیارد تومان در سال جاری به 37 هزار میلیارد تومان در سال 93 کاهش یافته است و با این وضعیت تمام طرح های عمرانی با مشکل اعتباری مواجه هستند

وی افزود : اختصاص سرجمع یک درصد از منابع طرح های تملک دارایی به هنرمندان جز این که هزینه ای بر دوش نظام داشته باشد، هیچ بار مثبتی ندارد و این امر به منزله بی انضباطی در نظام بودجه ریزی است و در شرایطی که اعتبارات طرح ها دارای منابع بسیار محدودی هستند اختصاص سرجمع یک درصد به خرید آثار هنری مشکلات طرح های عمرانی را بیشتر می کند.

همچنین احمد توکلی نماینده مردم تهران با استناد به اصل 53 قانون اساسی گفت: اختصاص یک درصد از سرجمع برای مصارف متعدد صحیح نیست و باید ردیف ها مشخص باشد، ضمن این که موافقت با این پیشنهاد باعث به هم ریختن همه ارقام خواهد شد.

علی لاریجانی هم اشکال وارد شده از سوی توکلی را وارد دانست و گفت: اختصاص یک درصد ازسرجمع تمام ردیف ها را تغییر می دهد که مشخص کردن اعداد و ارقام نیازمند علامه حلی است، اگر اجازه دهید صرف نظر کنیم.

در نهایت از مجموع 197 نماینده حاضر در مجلس 99 نفر با پیشنهاد نیره اخوان مبنی بر بازگشت به لایحه دولت مخالفت کردند، 36 نفر به آن رای موافق دادند و نظر 18 نفر نیز ممتنع بود.

سیام(3)2021*1429*1449
کد N110721

وبگردی