آفتاب

رییسان مجالس 25 کشور در نشست اتحادیه بین المجالس اسلامی در تهران شرکت می کنند

رییسان مجالس 25 کشور در نشست اتحادیه بین المجالس اسلامی در تهران شرکت می کنند

تهران- ایرنا- مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تا کنون 40 کشور برای شرکت در نهمین کنفرانس روسای عضو مجالس کشورهای اسلامی در ایران اعلام آمادگی کرده اند و پیش بینی می شود که 25 رییس مجلس در این نشست حضور یابند.

حسین شیخ الاسلام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، افزود: برآورد ما این است که بیش از 25 رییس مجلس کشورهای عضو این اتحادیه در این کنفرانس حضور می یابند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این هیات ها در سطح هیات های پارلمانی و برخی در سطح رییس مجلس به کشورمان کشورمان سفر می کنند، گفت: ما تا کنون از 53 کشور برای حضور دعوت کرده ایم که تا کنون 40 کشور اعلام آمادگی کرده اند.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از کشورها در سطح ناظر در این کنفرانس حضور خواهند یافت.

وی به حضور کشورهای سوریه، مصر، ترکیه، ترکمنستان، سودان، تاجیکستان، فلسطین وعربستان در این کنفرانس اشاره کرد و افزود: در این کنفرانس از کشورهای سنگال، امارات، عراق، افغانستان، الجزایر، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، اندونزی، اردن، قزاقستان، قرقیزستان، کویت، لبنان، لیبی، مالزی، مغرب و امان هم حضور دارند.

شیخ الاسلام اظهار امیدواری کرد: تمامی کشورهایی که از آنان برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است در این کنفرانس در تهران حضور یابند.

نهمین کنفرانس روسای عضو مجالس کشورهای اسلامی از روز جمعه 25 بهمن آغاز می شود و تا سی ام همین ماه ادامه دارد.

سیام(4)9121*1429**1535
کد N110720

وبگردی