آفتاب

پوتین بازی‌های المپیک سوچی را رسما افتتاح کرد

پوتین بازی‌های المپیک سوچی را رسما افتتاح کرد

همشهری آنلاین: "ولادیمیر پوتین" (Vladimir Putin)، رئیس جمهور روسیه بعد از سخنرانی "توماس باخ"، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و "دمیتری چرنیشنکو"، رئیس کمیته برگزاری ۲۲ امین دور بازی‌های المپیک زمستانی در سوچی، این بازی‌ها را افتتاح کرد.

ورزش > زمستانی- همشهری آنلاین:
"ولادیمیر پوتین" (Vladimir Putin)، رئیس جمهور روسیه بعد از سخنرانی "توماس باخ"، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و "دمیتری چرنیشنکو"، رئیس کمیته برگزاری ۲۲ امین دور بازی‌های المپیک زمستانی در سوچی، این بازی‌ها را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری «ریا نووستی»، به دنبال آن مشهورترین ورزشکاران و هنرمندان روسیه پرچم المپیک را به استادیوم "فیشت" سوچی، محل برگزاری مراسم افتتاحیه آوردند. سپس "آنا نترپکو" خواننده معروف اپرا سرود بازی المپیک را اجرا کرد.

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی سال 2014 میلادی در شهر سوچی روسیه با حضور ورزشکاران 88 کشور، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و رهبران تعداد زیادی از کشورها از جمله بلاروس، ارمنستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان، تاجیکستان، و "بان کی مون"، دبیر کل سازمان ملل متحد برگزار شد.

نمایش تئاتری در استادیوم "فیشت" سوچی آغازگر مراسم افتتاحیه بود که در ابتدای آن دختربچه کوچکی در حال پرواز بر فراز مناطق گوناگون روسیه بود. این دختربچه یک آهنگ سنتی روسی را که سمبول عشق و محبت است، اجرا کرد. در کنار این دختربچه، نمایندگان اقوام گوناگون روسیه با لباس‌های سنتی حضور داشتند. در بین آنها پنج حلقه المپیک قرار داشت. در طی این نمایش تئاتری، تمام دوره‌های تاریخ روسیه از دوران قدیم تا به حال نشان داده شد.

مجری برنامه افتتاحیه بازی‌های المپیک، رئیس جمهور روسیه و رئیس کمیته المپیک را به حاضران معرفی کرد و به دنبال آن سرود ملی روسیه توسط گروه کر یکی از صومعه‌های مسیحیان ارتدوکس مسکو اجرا شد. پس از این، رژه ورزشکاران کشورهای شرکت‌کننده در بازی‌های المپیک زمستانی سال 2014 میلادی از جمله تیم ملی پنج نفره ایران آغاز گردید.

رژه تیم ملی روسیه پایان بخش رژه تیم‌های ملی کشورهای شرکت‌کننده در مراسم افتتاحیه بود.

"آلکساندر زوبکوف"،ورزشکار رشته بوبسلی، پرچم فدراسیون روسیه را حمل می‌کرد.

یادآور می‌شود 22 امین دور بازی‌های المپیک زمستانی از7 تا 23 فوریه (18 بهمن تا 4 اسفند) و به دنبال آن 11 امین دور بازی‌های پارالمپیک زمستانی از روز 7 تا 16 مارس در شهر سوچی برگزار خواهد شد.

کمیته بین‌المللی المپیک در ماه سپتامبر سال 2011 میلادی مقام آژانس میزبان (host agency) و اتحادیه ملی عکاسی 22 امین دور بازی‌های المپیک زمستانی سال 2014 میلادی در سوچی را به خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه اعطا کرد که خبرگزاری ورزشی ر ـ اسپورت در ترکیب آن قرار دارد. در ماه مارس سال 2013 خبرگزاری «ریا نووستی» مقام آژانس میزبان در بازی‌های پارالمپیک در سوچی را نیز دریافت کرد.

 

کد N110667

وبگردی