آفتاب

نیروی امنیتی هند به دست شورشیان شمال شرق این کشور کشته شد

نیروی امنیتی هند به دست شورشیان شمال شرق این کشور کشته شد

تهران - ایرنا - خبرگزاری ˈپی تی آیˈ هند اعلام کرد: براثر حمله شورشیان در ایالت ˈمانیپورˈ در شمال شرق هند یک نیروی امنیتی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

گزارش خبرگزاری شین هوا به نقل از خبرگزاری ˈپی تی آیˈ هند حاکی است درپی حمله غافلگیرانه مردان مسلح شورشی به یک گروه از نیروهای امنیتی هند در ˈلامبیساˈ واقع در ناحیه ˈاوخرول ˈ مانیپور، یک سرباز نیروهای تفنگدار ˈآسامˈ کشته و سه نفر دیگر بشدت مجروح شدند.

طی این حمله ؛ شورشیان اقدام به منفجرکردن بمب های قوی کرده و به سوی گردان 44 تفنگداران آسام آتش گشودند.

طبق این گزارش، حمله شورشیان به نیروهای امنیتی دقایقی پیش از ورود ˈنارندرا مودیˈ رهبر حزب مخالف ˈبهاراتیا جاناتاˈ هند به این منطقه برای سخنرانی در یک گردهمایی انتخاباتی درˈایمفالˈ مرکز ایالت ˈمانیپورˈ که در مرز با میانمار و بنگلادش واقع شده، صورت گرفته است.

گفته می شود این حمله احتمالا توسط گروه محلی شورشی ˈجبهه متحد انقلابیˈ صورت گرفته که خواستار تحریم گردهمایی انتخاباتی ˈمودیˈ است.

رهبر حزب مخالف هند برای پست نخست وزیری این کشور در انتخابات عمومی نامزد شده که قرار است در ماه های آوریل و مه (فروردین و اردیبهشت ) برگزار شود.

این گزارش می افزاید: برخی از گروه های شبه نظامی و جدایی طلب در مناطق شمال شرق هند درحال نبرد با نیروهای دولتی با هدف اعلام استقلال یا خودمختاری از دولت مرکزی این کشورهستند.

آساق 1450**1392
کد N110570

وبگردی