آفتاب

مسوول حزب الله: انقلاب ایران طلایه دار حمایت از مقاومت است

مسوول حزب الله: انقلاب ایران طلایه دار حمایت از مقاومت است

تهران - ایرنا - ˈنواف موسویˈ نماینده حزب الله در مجلس لبنان، انقلاب اسلامی ایران را طلایه دار حامیان مقاومت لبنان و فلسطین دانست و تاکید کرد که مردم فلسطین با الهام از انقلاب ایران، مقاومت بیشتری از خود در رویارویی با رژیم اشغالگر قدس در انتفاضه اول و دوم نشان دادند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری ˈالنشرهˈ، نواف موسوی در مراسمی که در شهر ˈصورˈ در جنوب لبنان به دعوت ˈسازمان آزادیبخش فلسطینˈ در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، گفت: رابطه فلسطین با انقلاب ایران، جدید و مربوط به دوران کنونی یا بر اساس منافع نیست، بلکه یک رابطه راهبردی است که هدف آن شکست آمریکا در مهمترین پایگاهش در خاورمیانه یعنی رژیم صهیونیستی است.

وی سفر هیات فلسطینی به تهران را موجب امیدواری هر چه بیشتر برای بهبود روابط دو جانبه از طریق سازمان آزادیبخش فلسطین دانست.

موسوی تفکر تکفیری و تروریستی را بزرگترین چالش پیش روی مقاومت در لبنان و فلسطین دانست و گفت که این مساله موجب می شود بجای تمرکز بر روی مبارزه با رژیم صهیونیستی، مسلمانان مشغول جنگ داخلی شوند.

وی تاکید کرد که ایستادگی در برابر این خطر از وظایف مشترک لبنان و فلسطین است و برای رویارویی با این خطر باید همکاری عمیقی وجود داشته باشد.

موسوی افزود: مساله فلسطین امروز در خطرناکترین برهه زمانی قرار دارد، زیرا در وضعیت کنونی و تفرقه جهان عرب، نوک اهرم فشار آمریکا به سمت مردم ، رهبران و گروههای فلسطینی نشانه رفته است.

نماینده مجلس لبنان بر این نکته تاکید کرد که حزب الله همیشه در کنار مردم فلسطین برای مقابله با فشارهای وارده بر آنها، ایستاده است.

از سوی دیگر ، ˈفتحی ابو العرداتˈ دبیرکل ˈجنبش فتحˈ در لبنان نیز تاکید کرد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاثیر بزرگی بر مردم فلسطین داشته است.

وی با اشاره به اینکه فلسطینی ها در لبنان ˈخنجری به پشت مقاومتˈ نخواهند بود، گفت: ما با همه نیروهای سیاسی لبنان ، دولت و دستگاه های آن دست به دست هم می دهیم تا با هرگونه خطری که لبنان و مردم آن را تهدید کند، مقابله کنیم.

مترجمام** 1453**1049**1651
کد N110558

وبگردی