آفتاب

محاصره النصره در حومه حمص

محاصره النصره در حومه حمص

نیروهای ارتش سوریه کنترل تپه‌های مشرف بر شهر "الزاره" در حومه حمص را که تحت محاصره عناصر مسلح وابسته به جبهه النصره است، به دست گرفته‌اند.

 

 

"حسین مرتضی" مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه که نیروهای ارتش سوریه را در این عملیات همراهی کرده، گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه با کنترل این منطقه درصدد هستند تا راه قاچاق سلاح و نفوذ عناصر مسلح از طریق مرزهای لبنان را ببندند.
بر اساس این گزارش، عناصر مسلح از طریق این منطقه تلاش می‌کنند تا کمکهای تسلیحاتی را به دست عناصر مسلح در قلعه الحصن و مناطق مجاور که درآن مستقر هستند، برسانند.
حسین مرتضی گفت: عملیات در منطقه الزاره همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش سوریه از چند محور، با عناصر مسلح درگیر هستند. این منطقه شریان حیاتی جبهه النصره به شمار می رود، و عناصر این گروه از دره‌های منطقه الزاره به سمت قلعه الحصن رفته و در آن نفوذ می‌کنند.
یکی از افسران ارتش سوریه، گفت: عناصر جبهه النصره با استقرار در هتلهای یکی از مناطق مشرف بر شهر "الزاره"، یک منطقه نظامی ایجاد کرده اند.
هدف استراتژیک ارتش سوریه به دست گرفتن کنترل تپه ها و دره های منطقه الزاره است و ارتش، عملیاتی را برای پیشرفت به سمت این منطقه به منظور تنگ کردن عرصه بر عناصر مسلح جبهه النصره اجرا کرده است.
حسین مرتضی خاطرنشان کرد، درگیری‌هایی شدیدی در دره الزاره که گروه‌های مسلح در آن مستقر هستند صورت گرفت، ولی این منطقه اکنون تحت کنترل ارتش سوریه است.
حسین تأکید کرد: با وجود تیراندازی‌های گسترده تک تیراندازان و تلاش آنان برای هدف قرار دادن نیروهای ارتش، به همراه یکی از گروه‌ها خودمان را به خط مقدم رساندیم به صورتیکه با عناصر مسلح در باغهای شهر الزاره فقط چند متر فاصله داشتیم.
وی افزود: عملیات ارتش سوریه در شهر الزاره و روستاهای اطراف آن ادامه دارد و ارتش کمین‌های زیادی را در مناطق اطراف آن برای جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح و بستن راه های امداد به روی آنان کار گذاشته است.

52261

کد N110445

وبگردی