آفتاب

سرازیر شدن گروه‌های افراطی به لبنان

سرازیر شدن گروه‌های افراطی به لبنان

تسنیم نوشت:

گزارش‌های امنیتی لبنان حاکی از آن است که گروه‌های افراطی چند ملیتی در حال سرازیر شدن به اردوگاه آواراگان فلسطینی عین الحلوه در آن کشور هستند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری و تحلیلی دیلی‌استار لبنان با استناد به یک گزارش امنیتی گزارش داد، افرادی از کشورهای چچن، مصر، تونس و سوریه به "گردان زیاد جاره" که بخشی از گردان‌های عبدالله عزام است، و همچنین گردان جند الشام ملحق شده‌اند. بنا بر این گزارش، این گروه‌ها در منطقه طارق این اردوگاه مستقر شده‌اند.
در این گزارش آمده است که نیروهای امنیتی لبنان اطلاعاتی درباره ورود این افراد از طریق شهر مرزی عرسال دریافت‌ کرده‌اند. این افراد به کمک یک فلسطینی با هویت محمد محمد که گفته می‌شود هماهنگ کننده ارشد برای فعالیت‌ این گروه‌های افراطی است، وارد این اردوگاه شده‌اند.
این اسناد امنیتی نشان می‌دهد سه نفر دیگر به محمد محمد کمک می‌کنند. بنا بر این گزارش، این افراد با هماهنگی سلول‌های جند الشام و فتح السلام در حال برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی علیه دیپلمات‌ها، ارتش و نهادهای امنیتی هستند.
دیلی استار در ادامه به نقل از منابع امنیتی گزارش داده است که یک واحد اطلاعاتی عربی به دستگاه‌های امنیتی لبنان گفته که یک فلسطینی با هویت هاشم محمد ش. هفته گذشته از القاعده کمک‌های مالی برای تغدیه تسلیحاتی گروه‌های تروریستی دریافت کرده است.
لبنان از زمان آغاز بحران سوریه در مارس 2011 شاهد ناآرامی و بی‌ثباتی امنیتی بوده است. پیشتر نیز روزنامه النهار لبنان به نقل از منابع آگاه از روند بازجویی «شیخ عمر الاطرش» اعلام کرد: الاطرش به دخالت در برخی عملیات های تروریستی اخیر در لبنان اعتراف کرده است.
این منابع بیان کردند: وی به دخالت در وارد کردن خودرو های بمب گذاری شده و کمربندهای انفجاری از سوریه به لبنان و تجهیز عوامل انتحاری در عرسال و برخی روستاهای بقاع اعتراف کرده است.این منابع همچنین به اعتراف الاطرش به وارد کردن عوامل انتحاری خارجی به لبنان از طریق گذرگاه های غیر قانونی برای عملیات انتحاری اشاره کردند.
منابع آگاه اعلام کردند: الاطرش اعتراف کرده که در تجهیز عامل انتحاری "حاره حریک" دخالت مستقیم داشته و نقش مهمی در جذب جوانان برای اقدامات تروریستی داشته است. همزمان برخی منابع بیان کردند: بازداشت الاطرش به نفع وی بوده است زیرا در راستای تسویه حساب های داخلی گروه های تروریستی افراطی آنها قصد حذف وی را داشته اند.

5252

کد N110166

وبگردی