آفتاب
آصفی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

شاهد کارنامه مثبت و پرتحرک دستگاه دیپلماسی بودیم

شاهد کارنامه مثبت و پرتحرک دستگاه دیپلماسی بودیم

خوشبختانه امروز بخشی از تحریم‌ها متوقف شده است، فضای بین‌المللی تغییر کرده و رفت و آمدهای دیپلماتیک و اقتصادی به کشور ما آغاز شده است که دستاورد مهمی برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اصلاحات تاکید کرد: اگر بخواهیم کارنامه سیاست خارجی کشورمان را در ۶ ماه گذشته بررسی کنیم، باید بگوییم که شاهد یک کارنامه مثبت و متحرک در عرصه دیپلماسی هستیم.

حمیدرضا آصفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص توافقات هسته‌ای تاکید کرد: این توافقات شروع کار است و پایان کار نیست، بنابراین در همین شروع کار نیز برآوردی که می‌توان از توافقات صورت گرفته انجام داد، مثبت است.

وی افزود: خوشبختانه امروز بخشی از تحریم‌ها متوقف شده است، فضای بین‌المللی تغییر کرده و رفت و آمدهای دیپلماتیک و اقتصادی به کشور ما آغاز شده است که دستاورد مهمی برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت اصلاحات با بیان اینکه قصد ما از بیان دستاوردهای این توافقات این نیست که نباید نقدی نسبت آن مطرح شود، گفت: در جمهوری اسلامی همواره از نقد استقبال می‌شود، اما هر نقدی هم باید بر دو پایه استوار باشد.

وی داشتن منطق و انصاف و توجه به امکانات و ظرفیت‌های طرفین را دو شرط نقد سالم برشمرد و گفت: به هر حال نفس این توافقات خوب بوده، اگرچه ممکن است در برخی موارد ابهاماتی نیز داشته باشد که وزارت‌خارجه باید در خصوص این موارد ابهام زدایی کند.

آصفی ادامه داد: توفیقاتی که امروز در کشور و بویژه درعرصه سیاست خارجی شاهد هستیم حاصل پافشاری است که جمهوری اسلامی در ۳۵ سال گذشته در مقابل دشمنان داشته است اگر بخواهیم کارنامه سیاست خارجی کشورمان را در ۶ ماه گذشته بررسی کنیم باید بگوییم که شاهد یک کارنامه مثبت و متحرک در عرصه دیپلماسی هستیم.

کد N109961

وبگردی