آفتاب

یونسی: رعایت اصل تفکیک قوا از شعارهای اصلی روحانی بوده است

یونسی: رعایت اصل تفکیک قوا از شعارهای اصلی روحانی بوده است

ایسنا نوشت:

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان این‌که یکی از شعارهای اصلی روحانی رعایت اصل تفکیک قوا بوده است، گفت: اکنون نیز قوه مجریه بر حفظ استقلال قوا تاکید دارد، اما تعامل نیز لازم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی ، در خصوص تشکیل خانه احزاب در استان‌ها اظهار کرد: با توجه به نشست اخیر وزیر کشور با نمایندگان احزاب اراده تشکیل خانه احزاب در کشور وجود دارد.

وی نشست وزیر کشور با احزاب را امری مبارک دانست و افزود: وزارت کشور که مسئول اصلی است به صورت رسمی اعلام کرده که خانه احزاب را فعال می‌کند.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی هم چنین در خصوص یکی از خواست های شرکت کنندگان در این گردهمایی مبنی بر سرعت بخشیدن به تغییرات مدیریتی دستگاه‌های اجرایی در استان تصریح کرد: در هر صورت دولت مجبور به تعامل با مجلس است یعنی جایگاه مجلس اقتضای این تعامل را می‌کند و تعامل هم به خودی خود ایجاد کندی می‌کند.

یونسی با تاکید بر رعایت اصل تفکیک قوا افزود: یکی از شعارهای اصلی رییس جمهور رعایت اصل تفکیک قوا بوده است و اکنون نیز قوه مجریه بر حفظ استقلال قوا تاکید دارد، اما تعامل نیز لازم است.

/27219

کد N109960

وبگردی