آفتاب

حجم جاسوسی آژانس امنیت ملی ‌آمریکا از تماس‌های تلفنی اعلام شد

حجم جاسوسی آژانس امنیت ملی ‌آمریکا از تماس‌های تلفنی اعلام شد

طبق گزارش رسانه‌ها، آژانس امنیت ملی آمریکا کمتر از 30 درصد از تمام تماس‌های تلفنی در این کشور را جمع‌آوری می‌کند که این مقدار بسیار کمتر از تصور اولیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هر چند که قانونگذاران آمریکایی، بحث جاسوسی آژانس امنیت ملی از همه تماس‌های تلفنی را مطرح می‌کنند اما مقامات دولتی به نشریه‌های واشنگتن پست و وال استریت ژورنال گفتند که این ‌آژانس در جمع‌آوری اطلاعات از گوشی‌های موبایل، با مشکل روبرو بوده است.

هدف این طرح جنجالی که برای نخستین بار در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، افشا شد، جلوگیری از حملات تروریستی با استفاده از ذخیره تماس‌های تلفنی از جمله شماره‌ها و طول تماس است. این در حالی است که گفته می‌شود محتوای گفت‌وگوها ذخیره نمی‌شود.

به گفته مقامات آمریکایی رشد چشمگیر استفاده از موبایل در سال‌های اخیر، جمع‌آوری اطلاعات تماس‌ها را برای این آژانس، پیچیده و گسترده‌تر کرده است. در همین راستا، آژانس امنیت ملی با استفاده از احکام رسمی از شرکت‌های ارتباطی خواهد خواست تا سوابق و اطلاعات خود را در اختیار آن قرار دهند.

اما از قرار معلوم، حجم جاسوسی‌های این آژانس از تماس‌های تلفنی در آمریکا کمتر از چیزی بود که تصور می‌شد ولی با این حال این مقدار در پنج سال گذشته به ده‌ها میلیارد تماس می‌رسد.

انتهای پیام

کد N109913

وبگردی