آفتاب

ادامه درگیری‌ میان حوثی‌ها و سلفی‌های یمن

ادامه درگیری‌ میان حوثی‌ها و سلفی‌های یمن

در پی شکست فرستاده دولت یمن در میانجی‌گری میان حوثی‌ها و قبایل سلفی شمال این کشور منابع یمنی از دور جدید درگیری‌ها در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی گروه حوثی‌های "انصارالله" اعلام کرد که تبادل آتش میان اعضای این گروه با سلفی‌ها در شمال منطقه "ارحب" در نزدیکی صنعاء همچنان ادامه دارد. وی در ادامه به تعداد تلفات این درگیری‌ها اشاره‌ای نکرد.

در همین راستا، منابع خبری اظهار کردند: پس از آنکه عبدالقادر هلال، میانجی رسمی دولت یمن خروج خود را از کمیته میانجی‌گر میان حوثی‌ها و سلفی‌های این کشور اعلام کرد، تنش‌ها در منطقه"ارحب" بار دیگر بالا گرفت.

عبد القادر هلال که توسط عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن برای بازگرداندن امنیت به "ارحب" مکلف شده بود، گروه "انصارالله" را به نقض تعهدات خود در خصوص آتش‌بس متهم کرد.

این در حالی است که سخنگوی انصارالله این اتهام را رد کرده و افزود که این میانجی ماموریت خود را از سر خواهد گرفت.

در همین راستا، در درگیری‌های استان حضرموت واقع در جنوب شرق یمن که میان نیروهای ارتش و افراد مسلح قبایل حضرموت رخ داد، هشت تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

منابع یمنی خاطرنشان کردند که شش سرباز بر اثر اصابت گلوله افراد مسلح کشته و دو تن از افراد مسلح قبایل نیز در جریان این درگیری‌ها کشته شدند.

انتهای پیام

کد N109864

وبگردی