آفتاب
توکلی در تذکر آیین نامه ای/

ایمیدرو بدون تصویب قانون حدود 250 میلیارد تومان خرج کرده است

ایمیدرو بدون تصویب قانون حدود 250 میلیارد تومان خرج کرده است

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت ایمیدرو بدون تصویب قانون حدود 250 میلیارد تومان خرج کرده است، گفت: ایمیدرو بهره وری ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، احمد توکلی در جلسه علنی امروز شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در نشست امروز اعلام کرد که پیشنهاد من درباره حذف جزء 6 بند الف تبصره 10 به نفع دو بخش دولتی و غیردولتی است، این در حالی است که حقوق دولتی به استناد ماده (12) قانون اصلاح قانون معادن مصوب 22آبان 1390 توسط صاحب پروانه پرداخت شده و دولت می تواند حقوق دولتی خود را به اندازه 600 میلیارد تومان با استناد به این قانون بالا ببرد.

وی افزود: شرکت ایمیدرو با یک صورتجلسه بدون تصویب قانون از منابع درآمدی حوزه معادن حدود 250 میلیارد تومان دریافت و خرج خود کرده، این در حالی است که این شرکت بدون بهره وری و با پرداخت حقوق و پاداش های بالا فعالیت می کند.

در جزء حذف شده بند الف تبصره 10 آمده است که حق انتفاع، حقی است که توسط بهره بردار به دارنده پروانه بهره برداری از معدن تعلق می گیرد تا مطابق بندهای این تبصره توزیع گردد. حقوق دولتی حقی است که به استناد ماده (12) قانون اصلاح قانون معادن مصوب 22آبان1390 توسط صاحب پروانه پرداخت می گردد.



** توهینی به مردم اردکان و سیرجان نکردم

داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه و سروستان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای درباره سخنانش در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 93 کل کشور مبنی بر اینکه حق انتفاع معادن در چه شهرهایی باید هزینه شود، گفت: در پاسخ به نماینده مردم سیرجان که در تذکری به بنده براساس ماده 79 آیین نامه داخلی گفت که من به مردم سیرجان و اردکان توهین کردم، باید بگویم که من توهین و جسارتی به مردم و نمایندگان این دو شهرستان نداشتم.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان تصمیم گیری درباره حق انتفاع معادن سنگ آهن گفتم 2 تا 3 معدن بزرگ سنگ آهن داریم که در شهرهای سیرجان و اردکان واقع شده است و اگر بند مربوطه تصویب شود به این معناست که 20 درصد درآمد که حدود 200 میلیارد تومان است در همان مناطق هزینه شود و شامل بقیه شهرهای کشور نمی شود.

سیام 9121**1535
کد N109823

وبگردی