آفتاب

"جو بایدن" نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود

"جو بایدن" نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص احتمال شرکت در رقابت‌های انتخاباتی 2016 آمریکا گفت: هر چند دلایلی برای شرکت نکردنم وجود دارد، اما هیچ دلیل روشنی برای من وجود ندارد که در انتخابات ریاست جمهوری آتی شرکت نکنم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، با توجه به اینکه جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های 1988 و 2008 نیز در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود و همچنین علاقه‌ای که به بازی‌های سیاسی دارد، ممکن است که در انتخابات پیش‌رو نیز شرکت کند.

بایدن در شش سال اخیر دومین سیاستمدار قدرتمند آمریکا بوده و قبل از آن نیز حدود سه دهه در سنا به سر برده است.

بایدن در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان در این خصوص گفت: من از خودم ارزیابی می‌کنم که ‌آیا بهترین فرد برای انجام دو هدفی هستم که در تمام طول عمرم دنبال کرده‌ام: ارائه فرصت مبارزه به مردم عادی تا به هدفشان برسند و یک سیاست خارجی دقیق که بر اساس منافع منطقی آمریکا استوار است. اگر این چنین است، شرکت خواهم کرد.

اما یک مانع بر سر راه جاه‌طلبی‌های بایدن قرار دارد و نام او هیلاری کلینتون است. وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز از سال‌ها پیش، گزینه محتمل دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری محسوب می‌شود. طبق نظرسنجی مشترک شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست در اواخر ماه ژانویه، بایدن با 12 درصد آراء در مقابل 73 درصد کلینتون، شانسی برای کاندیداتوری دموکرات‌ها ندارد.

بدون شک بایدن نیز به این موضوع واقف است و به نظر می‌رسد که اظهارات او در این خصوص نیز به این دلیل است که می‌خواهد در صورت عدم تمایل کلینتون برای شرکت در انتخابات، در جلوی صف دموکرات‌ها قرار بگیرد.

در واقع این اقدامی هوشمندانه است زیرا بایدن می‌خواهد به جای اینکه به عنوان رقیبی برای کلینتون مطرح شود، اطمینان حاصل کند که هیچ اطمینانی در این رابطه وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N109727

وبگردی