آفتاب
مجلس موافقت کرد،

اختصاص بخشی از درآمد شرکت دخانیات برای تقویت منابع صندوق‌های توسعه‌ای صنعت و معدن

اختصاص بخشی از درآمد شرکت دخانیات برای تقویت منابع صندوق‌های توسعه‌ای صنعت و معدن

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که بخشی از وجوه دریافتی از شرکت دخانیات برای تقویت منابع صندوق‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن هزینه شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای بند ب تبصره 10 لایحه بودجه را در جلسه علنی نوبت صبح امروز(شنبه) به تصویب رساندند.

در بخش درآمدی این بند وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده بود نسبت به وصول خالص هرگونه وجوه دریافتی شرکت دخانیات ایران بابت تمام نگاشت (هولوگرام) و سایر حقوق انحصار محصولات دخانی پس از تاریخ واگذاری سهام شرکت مذبور بابت رد دیون صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت فولاد براساس گزارش حسابرس اقدام و وجوه مذبور را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

نمایندگان مجلس دربخش هزینه‌ای این بند مقرر کردند که معادل 40 درصد از وجوه واریزی این قانون به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اختصاص یابد تا پس از مبادله موافقت‌نامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور صرف ساماندهی و ایفای وظایف حاکمیتی در امور دخانی و نیز تقویت منابع صندوق‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن شود.

انتهای پیام

کد N109653

وبگردی