آفتاب

افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکا به 13 ماه حبس محکوم شد

افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکا به 13 ماه حبس محکوم شد

یک مقاطعه‌کار سابق در دولت آمریکا، به دلیل افشای اطلاعات فوق محرمانه در خصوص برنامه هسته‌ای کره شمالی، مجرم شناخته شده و با مجازات 13 ماه حبس روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، استفن جین وو کیم، مقاطعه‌کار سابق وزارت امور خارجه آمریکا، به جرم افشای اطلاعات فوق محرمانه و ارائه آن‌ها به جیمز روزن، گزارشگر شبکه خبری فاکس نیوز به 13 ماه حبس محکوم شد.

در همین راستا، رونالد ماچن، دادستان آمریکایی عنوان کرد: کیم اعتراف کرد که با این اقدام،‌ قسم خود برای حفظ کشورمان را زیر پا گذاشته بود.

آبه لول، وکیل مدافع آمریکایی این متهم در بیانیه‌ای اعلام کرد: کیم کاری را انجام داد که بسیاری از مقامات آمریکا روزانه انجام می‌دهند. او با یک خبرنگار گفتگو کرد. اما متاسفانه موضوع گفتگو و برخی اطلاعاتی که رد و بدل شد، محرمانه بودند.

وی همچنین گفت: کیم قربانی "محرمانه‌سازی" بیش از حد اطلاعاتی شد که بی‌ضرر بوده و یا حتی در دسترس عام نیز هستند.

یکی از اعضای بنیاد آزادی مطبوعات از سوءاستفاده دولت آمریکا از موضوع سرکوب هرگونه افشای اخبار انتقاد کرده و گفت: این گونه احکام باعث می‌شود که دولت هر چیزی را که می‌خواهد محرمانه کرده و با تهدید کسانی که می‌خواهند آن‌ها را افشا کنند، از آن مراقبت نماید.

انتهای پیام

کد N109604

وبگردی