آفتاب

نگرانی اسرئیلی‌ها از بایکوت‌های جدید بین‌المللی

نگرانی اسرئیلی‌ها از بایکوت‌های جدید بین‌المللی

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر اسرائیلی‌ها عقیده دارند در صورت شکست مذاکرات صلح رژیم صهیونیستی با فلسطین، آن‌ها نسبت به تحریم شدن نگرانند و با انتقادات جان کری از روند صلح موافق هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه تندروی اسرائیل با این وجود نگرانی‌ها از بابت تحریم اقتصادی اسرائیل را رد کرد و نسبت به اظهارات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

لیبرمن در یک نشست اقتصادی اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم دوستان خود را تبدیل به دشمن کنیم. ما با جان کری در همه چیز موافقت نمی‌کنیم اما وی دوست حقیقی اسرائیل است.

جان کری در تلاش برای تدوین یک چارچوب کاری توافق به منظور پیشبرد مذاکرات صلح اخیرا هشدار داد که اسرائیل در صورت شکست مذاکرات صلح با فلسطین اسرائیل با عدم مشروعیت روبرو خواهد شد و در عین حال از تحریم اسرائیل صحبت کرد. وی به دنبال این سخنان با انتقادات وزرای دولت اسرائیل روبرو شد.

بر اساس یک نظرسنجی که نتیجه آن در روزنامه اورشلیم پست منتشر شد، 67 درصد اسرائیلی‌ها اظهار داشتند که با انتقادات جان کری موافق هستند اما برخی از آن‌ها گفتند که این انتقادات نباید به صورت علنی انجام می‌شد.

این نظرسنجی که از سوی موسسه ژئو کارتوگرافی در قدس انجام شده و 50 نفر را مورد سوال قرار داده دریافته است که دو سوم اسرائیلی‌ها با نگرانی در خصوص تحریم بالقوه موافق هستند. تنها 17 درصد گفتند که چنین نگرانی ندارند.

انتهای پیام

کد N109507

وبگردی