آفتاب

تلاش برای ربودن یک هواپیمای خطوط هوایی ترکیه ناکام ماند

تلاش برای ربودن یک هواپیمای خطوط هوایی ترکیه ناکام ماند

تلاش مسافری در هواپیمای تجاری اوکراین به ترکیه که قصد ربودن این هواپیما و بردن آن به سوچی در روسیه را داشت،‌ ناکام ماند و خنثی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مرد تهدید کرد اگر به خواسته‌هایش ترتیب اثر داده نشود، بمبی را با استفاده از تماس تلفنی فعال می‌کند اما تلاش وی با تدبیر خدمه هواپیمای باری در مسیر اوکراین به ترکیه خنثی شد. مسافران و خدمه به این رباینده گفتند که این هواپیما در سوچی فرود آمده در حالی که در حقیقت در استانبول به زمین نشسته بود. این مرد 45 ساله اوکراینی در نهایت توسط نیروهای امنیتی در فرودگاه استانبول دستگیر شد.

استاندار استانبول اعلام کرد، این هواپیما یک بوئینگ 800-737 با 110 مسافر بود. حین فرود هم دو جنگنده F-16 این هواپیما را اسکورت کردند. علاوه بر این، تلاش اخیر برای ربودن هواپیما و منفجر کردن آن در سوچی، محل برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در روسیه، نگرانی‌های امنیتی را افزایش داده است.

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که این مرد اوکراینی همزمان با برخاستن هواپیما از فرودگاه خارکف در اوکراین، تهدید خود را اعلام کرده و خلبان این هواپیمای تجاری نیز بلافاصله مقام‌های دولت ترکیه را از این مساله آگاه ساخت.

استاندار استانبول در ادامه گفت، رباینده ابتدا موافقت کرد تمامی کودکان، زنان و مسافران سالخورده هواپیما را ترک کند و پس از اتمام این خروج، وی با خدمه هواپیما تنها شد. نیروهای امنیتی بعد از این، وارد هواپیما شده و وی را در یک عملیات سریع و غافلگیرکننده،‌دستگیر کردند.

وزیر حمل و نقل ترکیه نیز گفت، خلبان هواپیما با تدبیر نور کابین را کم کرده تا به رباینده بقبولاند که در سوچی هستند.

در جریان این اتفاق، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه برای حضور در مراسم گشایش بازی‌های المپیک زمستانی در سوچی بود.

انتهای پیام

کد N109504

وبگردی