آفتاب

گزارش رویترز از دستگیری هواپیماربای اوکراینی در استانبول

گزارش رویترز از دستگیری هواپیماربای اوکراینی در استانبول

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرده است که هواپیماربای اوکراینی که قصد ربودن هواپیمای ترکیه را داشته، حامل بمب بوده و قصد داشته بمبها را در سوچی منفجر کند.

 

 

 

 

تلاش یک شهروند چهل و پنج ساله اوکراینی برای ربودن یک هواپیمای مسافری با ناکامی و بازداشت وی در فرودگاه استانبول به پایان رسید. گفته می شود با توجه به خواستی که برای فرود آوردن هواپیما در سوچی شده بود، خلبان و خدمه هواپیما موفق شدند این هواپیما را به جای سوچی، در استانبول فرود آورند. تا زمان ورود این هواپیما به فرودگاه نیز تمامی اقدامات و آمادگی نیز صورت گرفت و با تشکیل یک مرکز کنترل بحران، تحولات مربوطه را دنبال کردیم.
یک فروند هواپیمای خطوط هوایی پگاسوس این کشور که از شهر خارکوف اوکراین به پرواز در آمده بود، در پی تلاش یک مسافر اوکراینی برای هواپیماربایی، توسط جنگنده‌های ارتش ترکیه مجبور به فرود اضطراری شد.
این مسافر اوکراینی همچنین تلاش کرده بود به زور وارد کابین خلبان شود. به محض آنکه خلبان این هواپیما آژیر خطر را به صدا در آورد، نیروی هوایی ارتش ترکیه یک جنگنده اف شانزده را مامور کرد تا این هواپیما را تا فرودگاه استانبول همراهی کند. وی تهدید کرده بود در صورت برآورده نشدن خواستهایش، هواپیما را با صد و ده مسافر منفجر خواهد کرد.
فرد بازداشت شده بعد از دستگیری، تحت نظر نیروهای پلیس از فرودگاه خارج شد. همچنین با انتشار خبرهای مربوط به ربوده شدن هواپیما، برخی از نزدیکان مسافران که از این خبرها اطلاع یافته بودند، با نگرانی در سالن انتظار، ساعاتی دلهره آور را برای حل و فصل این موضوع سپری کردند. این فرد قصد داشت بمبهای خود را در سوچی، محل برگزاری بازیهای المپیک منفجر کند. 

منبع: رویترز

5252

کد N109451

وبگردی