آفتاب

خواننده گروه رستاک: موسیقی محلی ایران پتانسیل جهانی شدن دارد

خواننده گروه رستاک: موسیقی محلی ایران پتانسیل جهانی شدن دارد

خواننده گروه موسیقی “رستاک” معتقد است، موسیقی محلی ایران پتانسیل و قابلیت جهانی شدن را دارد.

فرزاد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه هر کدام از اعضای گروه رستاک از نواحی مختلف ایران هستند و همگی موسیقی محلی و نواحی کار کرده‌اند، این امر را موجب شکل گیری گروه موسیقی رستاک به سرپرستی و همت «سیامک سپهری» عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ موسیقی ایران شعر همیشه بر موسیقی غالب بوده و بیش از نیمی از مفهوم موسیقی را شعر قبول می‌کند، عنوان کرد: گروه رستاک همواره به دنبال این بوده به نحوی بتواند با خود موسیقی با مخاطب ارتباط برقرار کند، به همین دلیل هم توانسته موسیقی نواحی مختلف را برای مردم دیگر نواحی اجرا کند.

این عضو گروه رستاک افزود: گروه رستاک از برگزاری کنسرت در خارج از کشور تجربه‌های خوبی کسب کرد و متوجه شد یک خارجی زبان که به هیچ عنوان با مفهوم شعر کردی آشنا نیست چگونه می‌تواند به خوبی با موسیقی کردی ارتباط برقرار کند.

مردای نوع تنظیم و اجرا را عامل ایجاد این پیوند بین مخاطب و موسیقی عنوان و تصریح کرد: در همین راستا گروه رستاک نیز بر روی نوع اجرا و تنظیم تمرکز کرد و توانست موسیقی ارائه دهد که حتی اگر مخاطب نتواند با شعر و مفهوم آن ارتباط برقرار کند، به خوبی این ارتباط بین مخاطب و خود موسیقی شکل گیرد.

خوانند گروه رستاک با تاکید بر اینکه موسیقی محلی ایران زمینه و پتانسیل جهانی شدن را دارد، انجام این کار را بسیار حساس دانست و گفت: استفاده از موسیقی‌های محلی نیازمند آشنایی کامل با موسیقی آن نقاط و احترام به اصالت موسیقی محلی است.

وی گفت: گروه رستاک همواره سعی کرده حتی اگر مخاطب زبان کردی و یا بلوچی را نمی‌فهمد کلمات شعر را به درستی ادا کرده و به زبان و موسیقی آن منطقه احترام بگذارد.

مرادی موسیقی محلی را قابل رقابت با موسیقی‌های پاپ و سنتی دانست و تصریح کرد: این نوع موسیقی برخواسته از دل مردم محلی است و سازنده این نوع موسیقی خود مردم هستند.

انتهای پیام

کد N109444

وبگردی