آفتاب

تمایل واشنگتن برای اعزام نماینده به کره‌شمالی برای آزادی آمریکایی بازداشت شده

تمایل واشنگتن برای اعزام نماینده به کره‌شمالی برای آزادی آمریکایی بازداشت شده

آمریکا تاکید کرد که تمایل دارد یک فرستاده را برای آزادی آمریکایی بازداشت شده در کر‌ه‌شمالی به پیونگ‌یانگ اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "جنیفر ساکی"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این اقدام از سوی واشنگتن پس از گزارش روزنامه‌ حامی دولت کره‌شمالی مبنی بر اینکه این سفر از سوی یکی از فرستادگان آمریکا صورت می‌گیرد، انجام خواهد شد اما به صورت مستقیم به گزارش روزنامه مستقر در ژاپن اشاره‌ای نکرد و در ادامه گفت، این تبعه آمریکا در زندانی واقع در پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی بازداشت است.

به "کنت بائه"، تبعه آمریکایی بازداشت شده در کره‌شمالی اعلام شده که نماینده‌ای از سوی واشنگتن قرار است برای بررسی مسائل حقوق بشر بزودی به دیدار وی برود و این اقدام احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت: این پیشنهاد بلندمدت از سوی واشنگتن باعث اعزام رابرت کینگ، فرستاده آمریکا به کره شمالی می‌شود. تمرکز ما برای تضمین آزادی این مرد است.

خبرگزاری یونهاپ نیز گزارش داد: فرستاده آمریکا احتمالا روز دوشنبه به منظور تلاش برای آزادی این تبعه آمریکایی به کره شمالی می‌رود.

کنت بائه در نوامبر 2012 در حالی که لیدر تور سیاحتی در کره شمالی بود در این کشور دستگیر شد. وی به جرایم ضددولتی متهم شده و به 15 سال حبس با اعمال شاقه محکوم شده است. اما به مدت پنج ماه است که به خاطر بیماری در بیمارستان بستری است.

انتهای پیام

کد N109423

وبگردی