آفتاب
عمارحکیم:

ایران یک ابر قدرت منطقه ای با شاخصه های جهانی است/عراق انقلاب ایران را الگو قرار دهد

 ایران یک ابر قدرت منطقه ای با شاخصه های جهانی است/عراق انقلاب ایران را الگو قرار دهد

رئیس مجلس اعلای عراق با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گفت: ایران امروز یک ابر قدرت منطقه ای با شاخصه های جهانی میباشد زیرا که دولتی ارزشی با اهداف و ارمانهای واضح و نیز موفق از لحاظ قانونی و اقتصادی و علمی خدماتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عمار حکیم در مراسمی با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب ایران تصریح کرد:در روزهاي سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به سر میبریم این انقلاب بزرگ که یکی  از بزرگترین انقلاب های قرن اخیر محسوب میشود توانست از مرزهای جغرافی خود فراتر رفته و مرحله جدیدی از مقابله ملت ها با مستکبرین را به جهان عرضه کند .

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های این انقلاب برتری ارزشها بود چون انقلاب اسلامی انقلاب ارزشها و ارمانهای مقدس بود گفت: اگر با دقت به انقلاب اسلامی نگاه کنیم میتوانیم مهمترین عنصر پیروزی را در روش انقلاب یافت .انقلابیون اول به سوی ارزشهای اجتماعی رفتند و انها را تصحیح کردند بعد نظام را سرنگون کردند .. انقلاب اسلامی از توده ی مردم و جامعه اغاز به کار کرد و بعد به سوی حکومت  رفت و این امر موجب صمود و ایستادگی این انقلاب در مقابل تمامی مشکلات و سختی ها بود زیرا زیربنای این انقلاب توده مردم بودند .

حکیم خاطر نشان کرد: وقتی ملتی ارزشها و ارمانهای خود را به نحو صحیح  تغییر دهد باید به مقابله با ارمانهای رایج بپردازد همان چیزی که در انقلاب ایران رخ داد و ارزشهای اصیل به مقابله با ارزشهای شاهنشاهی و پهلوی و سلطه گری رفت .و با تغییر ارزشهای مردمی ارکان ارزشی ارمانی جامعه نیز تغییر پیدا میکند همانطور که در جریان انقلاب اسلامی شاهد بودیم ارزشهای اسلامی و اصیل و درست جای دیگر ارزشهای بیگانه و بی محتوای معمول در ان زمان را گرفت.

وی ادامه داد: شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی به صورت ناگهانی از طرف مردم داده نشده بود بلکه انعکاس عمق ارزش ها  و ارمان های جامعه اسلامی بوده که همین شعار در حرف و عمل پیاده شد .

رئیس مجلس اعلای عراق تاکید کرد: امام خمینی نیز با درک این تغییر ارزشی با استفاده از همه پرسی به تغییر نظام سلطه بعد از پیروزی انقلاب پرداخت و توده مردم را در انتخاب شکل نظام و دولت سهیم کرد و مثال بارز این امر در انتخاب نظام جمهوری اسلامی و نیز در همه پرسی قانون اساسی مشهود است و اگر با دقت به رویدادهای ان زمان نگاه کنیم میبینیم که امام خمینی اطمینان کاملی از نتایج همه پرسی داشت زیرا وی تغییر ارزشی و ارمانی ملت را به عیان می نگرید و لمس میکرد وگرنه  مردم ان هم در اوایل انقلاب و بدون امکانات بسیج رسانه ای و تاثیر بر اذهان عمومی  در همه پرسی شرکت نمیکردند و جمهوری اسلامی با بیش از 98 درصد ارا ملت به عنوان نظام ایران شکل نمیگیرد .

وی یادآور شد: با همه اینها باز هم امام خمینی در مسایل مهم و تاثیر گزار مردم را در تصمیم گیری سهیم میکرد و میفرمود از مردم بپرسید نظرشان چیست در حالیکه  اطمینان کاملی از جواب ملت داشت زیرا وی به ارمان های جدید مردم و ارزشهای اصیلی که به ان ایمان اورده بودند و به خاطرش انقلاب کردند اطمینان داشت .

حکیم افزود: با این نگاه به انقلاب اسلامی میتوان راز ایستادگی و صمود این انقلاب را درک کرد زیرا انقلاب ارزش بود نه انقلاب مرحله ای و وقتی .انقلاب تغییر ریشه ای بود نه انقلاب تغییر جزئي . انقلاب يك ملت كامل بود نه طيفي يا گروهی از جامعه . تمام ملت مسلمان ایران در انقلاب شرکت کردند نه یک قشر خاص و این تحول شگرف و این انقلاب یکی از مصادیق ایه شریفه (( إن الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم)). است و این است حقیقت که تحولات عظیم و تاثیر گزار از داخل شروع میشود و بعد به خارج مرزها میرود که به جهانیان معرفی شود .

وی عنوان کرد: پیروزی اول در ایران پیروزی مردم بر نفس خویش و بر خوف و ترس از مستکبرین بود و بعد به جنگ با ظالمین تبدیل شد .به همین دلیل امام خمینی فرمود : خدا ملت را متحول و انقلاب را به دست مردم به ثمر نشاند خداوند متعال برای ملت ایران رهبری بزرگ فراهم کرد که توانست مشعل انقلاب را به سوی پیروزی و تاسیس نظام جدید و تثبیت ارکان دولت نوین ببرد .

حکیم تصریح کرد: انقلاب اسلامی با چالش ها و موانعی روبرو شد که نظیر ان را در هیچ انقلاب جهانی نمیبینیم، ولی با تمام اینها به خوبی ایستادگی کند وبا جانفشانی دولت مردان انقلابی و همیاری توده مردم توانست به پیروزی های خود ادامه دهد و همین توده مردم در حال حاضر حامی اول این انقلاب هستند.

وی اضافه کرد: ما باید در عراق امروز درسهای مهمی از مراحل سختی که انقلاب اسلامی شاهد ان بود یاد بگیریم و باید بیاموزیم که رهبر و مردان انقلاب چه روشهایی را در مواجهه با هجمه هایی که انقلاب متعرض ان میشد را پیش میگرفتند و باید دید که چه وقت ایستادگی مطلق واجب است و کی انعطاف پذیری راه درست است، باید اموخت که چطور با واقعیت گرایی توانستند مشکلات بزرگی را مهار کنند .انها در جبهات مختلفی می جنگیدند . جنگی در مرز ضد دیکتاتور مستبد وحشی و مبارزه با گروهک های تروریستی داخل کشور،تحریم اقتصادی توسط کشورهای بزرگ جهان و تجزیه طلبی بعضی گروههای قومی گرا ، همه این ها بعلاوه پروسه های مهمی که هر انقلابی برای پایه ریزی دولت خویش به ان نیاز دارد.

رئیس مجلس اعلای عراق خاطر نشان کرد: با این وضعیت پیچیده ای که ذکر شد بنیانگزار انقلاب با جاذبه روحی که داشت توانست روح عقلانیت و درست اندیشی را در دولت مردان خود بدمد و این قدرت و عقلانیت را به مردم منعکس کند و این باعث شد که ملت و انقلاب از امواج سختی ها رد شود و به ساحل ارامش و امنیت برسد.

وی تاکید کرد: ایران امروز یک ابر قدرت منطقه ای با شاخصه های جهانی میباشد زیرا که دولتی ارزشی با اهداف و ارمانهای واضح و نیز موفق  از لحاظ قانونی و اقتصادی و علمی خدماتی می باشد .

حکیم در پایان گفت:به رهبری انقلاب و مردان ان تبریک میگوییم،به رهبر بزرگوار حضرت امام خامنه ای دام ظله الوارف سالگرد این انقلاب بزرگ را تبریک میگوییم و از خدای متعال توسعه  موفقیت و پیشرفت روز افزون رابرای این دولت و ملت ارزومندیم .

کد N109371

وبگردی