آفتاب

یک فعال دانشجویی: از دعوت رئیس‌جمهور برای نقد کردن استقبال می‌کنیم

یک فعال دانشجویی: از دعوت رئیس‌جمهور برای نقد کردن استقبال می‌کنیم

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افراد علمی در یک محیط آکادمیک بهتر از افراد عادی یا جناحی می‌توانند مسائل روز را نقد کنند.

داراب بازیار عبدالسلیمانلو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: زمانی که مباحث هسته‌ای و توافقنامه ژنو مطرح شد، دانشگاهیان باید وارد فضای نقد و بررسی این موضوعات می‌شدند و فضا را برای فعالیت افراطیون می‌بستند.

وی ادامه داد: هر جناح سیاسی از منظر خود موضوعات روز کشور را بررسی می‌کند و اگر به نفع جناحشان بود سکوت می‌کنند و اگر هم علیه منافعشان بود حتماً موضع مخالف می‌گیرند. این در حالی است که دید دانشگاهیان، خالی از منافع جناحی است.

بازیار با بیان اینکه "جامعه دانشگاهی از دعوت رئیس‌جمهور برای نقادی استقبال می‌کند"، گفت: زمانی که رئیس‌جمهور از جامعه دانشگاهی می‌خواهد به فضای نقد ورود پیدا کنند، دانشگاهیان حتماً استقبال می‌کنند. فضایی که دولت در اختیار دانشگاهیان قرار می‌دهد، بسیار تأثیرگذار خواهد بود، چراکه بین نقد افراد نخبه و افراد معمولی یک جامعه تفاوت‌هایی وجود دارد.

این فعال دانشجویی با اشاره به فضای بسته دانشگاه در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که فضای امنیتی در دانشگاه حاکم و دانشگاه از مباحث روز کنار گذاشته شد. در چنین شرایطی دانشگاهیان اعتماد خود را نسبت به فضای سیاسی و اجتماعی جامعه از دست دادند و دانشگاه خاموش شد.

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: خوشحالیم که قرار است به دانشگاهیان اعتماد شود و اعتماد از دست رفته آنها جلب شود. به این ترتیب فرهنگ انتقادی و بررسی آکادمیک موضوعی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N109338

وبگردی