آفتاب

ترقی: خاموشی دانشگاه‌ها به دلیل نقدپذیر نبودن دولت‌هاست

ترقی: خاموشی دانشگاه‌ها به دلیل نقدپذیر نبودن دولت‌هاست

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه "نباید اساتید دانشگاه و دانشجویان بازیچه مسائل سیاسی و احزاب شوند"، گفت: دولت‌ها نباید محیط دانشگاه را فدای دسته‌بندی‌های سیاسی کنند. نباید هزینه موضع‌گیری‌های سیاسی، دانشجویان و اساتید اینقدر بالا برود تا کسی اظهارنظر نکند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اظهارات اخیر روحانی در دانشگاه شهید بهشتی مبنی بر ضرورت اظهارنظر دانشگاهیان در مسایل مختلف، گفت: جامعه دانشگاهی برای اینکه بتواند درباره موضوعاتی چون توافقنامه ژنو اظهارنظر مناسب و علمی داشته باشد نیازمند این است که اولا اطلاعات کافی در اختیار این جامعه گذاشته شود و در این راستا برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در محیط دانشگاه بین اساتید به منظور بررسی ابعاد این توافقنامه می‌تواند ابهاماتی که بر اثر تبلیغات دشمن و سوءبرداشت‌های یک‌طرفه غربی‌ها از توافق، بوجود آمده است، برطرف کند.

وی با بیان اینکه "فکر نمی‌کنم فرد بی‌سوادی در این رابطه اظهار نظر کرده یا قهری بین دانشگاه و جامعه وجود داشته باشد"، افزود: خاموشی دانشگاه‌ها به این دلیل است که دولت‌ها نقدپذیر نیستند. نباید از انتقادها ناراحت شد. وقتی دولت‌ها با نقدها با عصبانیت برخورد می‌کنند، استاد دانشگاهی که امروز به نفع جناحی حرفی زده، فردا اگر جناح دیگری سر کار بیاید، صحبتی نمی‌کند؛ چراکه او را نیز کنار می‌گذارند. بنابراین وقتی استادی می‌بیند که طرفداری از یک دولت اینقدر هزینه دارد، چه دلیلی وجود دارد که اظهارنظر کند؟

این عضو شورای مرکزی حز بموتلفه اسلامی تاکید کرد: ما نباید اساتید دانشگاه و دانشجویان را بازیچه مسائل سیاسی و احزاب کنیم. دولت‌ها نباید محیط دانشگاه را فدای دسته‌بندی‌های سیاسی کنند. نباید هزینه موضع‌گیری‌های سیاسی، دانشجویان و اساتید اینقدر بالا برود تا کسی اظهارنظر نکند.

انتهای پیام

کد N109317

وبگردی