آفتاب

رای الیوم: کنار رفتن بندر، اوضاع سعودی را آشفته کرده است

رای الیوم: کنار رفتن بندر، اوضاع سعودی را آشفته کرده است

روزنامه عرب زبان رأی الیوم چاپ لندن در گزارشی از وضعیت داخلی خاندان سعود، نوشته است با کنار گذاشتن بندر بن سلطان از حلقه قدرت همه اختلافات دو چندان شده است.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه همچنین نوشته است آشفتگی هایی که پیشتر در خاندان سلطنتی وجودداشت با کنار رفتن بندر افزایش یافته و اختلاف نظرها بر سر تعیین جانشین بندر نیز به آن افزوده شده است.

بندر بن سلطان رئیس سرویس جاسوسی عربستان سعودی و مسئول پرونده سوریه چند هفته پیش بی سرو صدا و بدون جار و جنجال به بهانه انجام عمل جراحی و گذراندن دوران نقاهت کنار گذاشته شد.

گفته می شود برنامه های افراطی او برای سوریه حتی مورد قبول ملک عبدالله نیز نبوده است. رأی الیوم نوشته است این تصمیم عربستان سعودی به بازنگری در برنامه بندر بن سلطان در حمایت از مخالفان سوری، کشمکش هایی را درخصوص این که چه کسی متولی این کار بشود و همچنین چگونگی ایفاء نقش در این زمینه، به وجود آورده است.

این روزنامه نوشت هم اکنون این اقدام موجب تداخل قدرت و به هم ریختگی در ساختار تصمیم گیریهای امنیتی ریاض شده است. این تداخل و به هم ریختگی اوضاع با جایگزین کردن یک برنامه امنیتی جدید به جای آن در حد پایش و نظارت بر حوادث منطقه با توجه به تحولات و رویدادهای جدید ارتباط دارد.

26149

کد N109307

وبگردی