آفتاب

معاون امور پادبان های آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد تهران شد

معاون امور پادبان های آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد تهران شد

تهران- ایرنا- تروواریو رانتا، معاون امور پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی برای گفت وگو با مقامات سازمان انرژی اتمی کشورمان جمعه شب وارد تهران شد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمعه شب درگفت و گو باخبرنگار سیاسی ایرنا افزود: هیات سه نفره آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست معاون امور پادمان های این نهاد بین المللی، امشب وارد تهران شد.

وی تصریح کرد: قراراست هیات آژانس بی المللی انرژی اتمی و مسئولان سازمان انرژی اتمی از فردا 19 بهمن دور جدید مذاکرات خود را از سرگیرند.

به گزارش ایرنا، ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران بیستم آبان ماه برای حل شش موضوع تفاهم نامه ای را امضا کردند که بر اساس آن بازرسان آژانس از تاسیسات آب سنگین اراک و معدن گچین بندر عباس بازدید کردند.

قرار بود طرفین، دور بعدی مذاکرات خود را در اول بهمن ماه برای برطرف کردن سایر ابهامات در مورد برنامه هسته ای صلح آمیز ایران از سر گیرند که این مذاکرات بدلیل همزمانی اجرای توافق ژنو به 19 بهمن ماه موکول شد.

ایران و گروه 1+5 سوم آذرماه امسال در ژنو سوییس به توافقی دست یافتند که براساس آن تهران غنی سازی 20 درصد خود را تعلیق و نیمی از ذخیره اورانیوم 196 کیلویی بیست درصد خود را به اکسید تبدیل کرده و نیم دیگری از آن را رقیق سازی کرده است .

همچنین گروه 5+1 نیز بخشی از تحریم های خود علیه برنامه هسته ای ایران را تعلیق کرده است.

سیام 1572**1497**536
کد N109185

وبگردی