آفتاب

وزارت کشور اوکراین از احتمال حملات تروریستی در این کشور خبر داد

وزارت کشور اوکراین از احتمال حملات تروریستی در این کشور خبر داد

تهران- ایرنا- وزارت کشور اوکراین روز جمعه با اشاره به افزایش فعالیت گروه های راست افراطی در کی یف و سایر شهرهای اوکراین، از احتمال بروز حمله ای تروریستی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از کی یف، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور اوکراین با صدور بیانیه ای هشدار داد تندروهای راست افراطی تلاش می کنند به هر طریقی شده آرامش و نظم عمومی در کشور را بر هم بزنند و در این میان دست زدن آنها به حمله ی تروریستی دور از ذهن نیست.

در همین ارتباط، ˈویتالی زاخارچنکوˈ وزیر کشور اوکراین امروز هشدار داد، برخی گروه ها و جریان های سیاسی تلاش می کنند که کشور روی خوش نبیند و در این میان از توسل به هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.

ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری اوکراین نیز چندی پیش درباره افزایش فعالیت گروه ها و جریان های افراطی در این کشور به مردم هشدار داد و از آنان خواست علیه نازیسم، تبعیض نژادی و بیگانه هراسی با یکدیگر متحد شوند.

اوکراین در دو ماه گذشته به دنبال خودداری رییس جمهوری این کشور از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا شاهد تظاهرات گسترده بوده که در بسیاری از موارد به نا آرامی و زد و خورد نیروهای امنیتی و معترضان انجامیده است.

تظاهرات ضد دولتی در اوکراین نوزدهم ژانویه با حمله معترضان به نیروهای پلیس این کشور به خشونت کشیده شد و گروه های راست افراطی به دنبال ساقط کردن دولت فعلی اوکراین هستند.

مترجمام**9041** 1917
کد N109062

وبگردی