آفتاب

انتخابات سراسری آفریقای جنوبی 7 مه برگزار می‌شود

انتخابات سراسری آفریقای جنوبی 7 مه برگزار می‌شود

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی امروز (جمعه) اعلام کرد که پنجمین انتخابات دموکراتیک این کشور قرار است هفتم مه سال 2014 برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ این انتخابات که در آن هم رئیس‌جمهور و هم پارلمان جدید معین می‌شود، به نظر می‌رسد که به نفع حزب کنگره ملی آفریقا به اتمام برسد.

بنا بر نظرسنجی‌های موجود احتمال پیروزی صد درصد این حزب وجود دارد اما مسائلی چون نابرابری، بیکاری، فساد و ناتوانی دولت در مواجهه با بحران‌های اخیر در این کشور میزان محبوبیت حزب مذکور را کاهش داده است.

برخی پیش‌بینی می‌کنند که حمایت انتخاباتی از این حزب به زیر 60 درصد برسد اما جاکوب زوما، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی که خود رهبری حزب کنگره ملی آفریقا را بر عهده دارد، کاندیدای این حزب در انتخابات هفتم مه شده و البته حمایت‌ها از وی نیز کاهش یافته است.

این اولین انتخابات از زمان فوت نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.

زوما که به دنبال برگزاری مبارزات انتخاباتی برای پیروزی در این انتخابات است، گفت: این انتخاباتی تاریخی است که در جریان بیستمین سالگرد آزادی آفریقای جنوبی از چنگال آپارتاید برگزار می‌شود. این روند فرصتی است برای استحکام بیشتر دموکراسی و آزادی که ما برای به دست آوردن آن مدتهاست سخت تلاش می‌کنیم.

دیگر رقبای این حزب شامل جناح چپ "مبارزان آزادی اقتصادی" به رهبری جولیوس مالما و ائتلاف میانه‌روی دموکراتیک هستند.

انتهای پیام

کد N108834

وبگردی