آفتاب

دفاع اوباما از کری در برابر انتقادهای رژیم صهیونیستی

دفاع اوباما از کری در برابر انتقادهای رژیم صهیونیستی

باراک اوباما در سخنانی به دفاع از وزیر امور خارجه این کشور و حمایت از وی در برابر انتقادهای شدید وارد شده از سوی رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری معا فلسطین، باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا در جریان مشارکت در نشست "گفت‌وگوی تمدن‌ها" در واشنگتن تلاش‌های جان کری را در راستای پیشبرد روند تحقق صلح میان فلسطین و اسرائیل ستود.

وی اظهار داشت: در اینجا فرصت را غنیمت می‌شمارم تا از تلاش‌های وزیر امور خارجه، اراده فوق‌العاده و دیپلماسی قاطع او در جهت تحقق اهداف صلح قدردانی کنم.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: پیشتر ‌آمریکا به طرفین فلسطینی و اسرائیل ابلاغ کرده است هر راهکاری که اتخاذ شود متضمن آزادی عبادت و رفتن به مکان‌های مقدس برای تمامی ادیان است.

ازسوی دیگر وزیر خارجه آمریکا که با موج انتقادهای شدید مقامات صهیونیستی مواجه شده است، روز چهارشنبه درواکنش به این اقدامات اعلام کرد که این انتقادها در تلاش‌های وی برای روند صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تاثیر نمی‌گذارد.

وی تأکید کرد: من در انجام آنچه که اوباما برای برقراری صلح در خاورمیانه وعده داده است، کوتاهی نمی‌کنم.

پیشتر برخی از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی، کری را متهم کردند که وی با توسل به زبان تهدید، سعی می‌کند از اسرائیل برای مذاکرات به اصطلاح صلح با فلسطینی‌ها امتیاز بگیرد.

براساس این گزارش، جان کری، در ماه ژوئیه تلاش‌ها را برای از سرگیری مذاکرات مستقیم بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها آغاز کرده است و ضرب‌الاجلی نه ماهه برای دستیابی به نتیجه تعیین شده است. کری باید تا چند هفته دیگر پیشنهادهای خود را در خصوص سازش ارائه دهد، جزئیات این طرح وی همچنان سری است.

انتهای پیام

کد N108733

وبگردی