آفتاب

مدیرکل موسسه مطالعات راهبردی پاکستان: انقلاب اسلامی، استقلال همیشگی برای ایران تضمین کرد

مدیرکل موسسه مطالعات راهبردی پاکستان: انقلاب اسلامی، استقلال همیشگی برای ایران تضمین کرد

اسلام آباد- ایرنا - مدیر کل موسسه مطالعات راهبردی اسلام آباد پاکستان (ISSI) تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران؛ حاکمیت و استقلال همیشگی این کشور را تضمین کرده است.

ˈرسول بخش رییسˈ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پایداری حاکمیت و استقلال در ایران بزرگترین دستاورد این انقلاب مردمی بوده و سبب شد تا جمهوری اسلامی ایران امروز بعنوان الگویی برای سایر کشورهای خواهان استقلال و آزادی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: ایران تنها کشوری در منطقه و جهان است که همواره تصمیم های مستقلی در جهت خواسته های مردم و منافع ملی خود گرفته است.

کارشناس ارشد سیاسی پاکستان به توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران طبق قوانین بین المللی اشاره کرد و ادامه داد: توافق هسته ای ژنو تحول مثبت و چشمگیری در منطقه و جهان محسوب شده و ما اطمینان داریم با عمل به مفاد این توافقنامه، انواع تحریم های اقتصادی علیه ایران لغو خواهد شد.

رسول بخش اقدام دولت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران را در مسیر اتخاذ سیاست های متعادل و حل وفصل مسایل با جهان غرب را یک موفقیت دانست و تاکید کرد: روحانی دور جدیدی از روابط تهران با غرب را آغاز کرده اما وی هرگز تصمیمی مغایر با منافع ملی و استقلال ایران اتخاذ نمی کند.

وی نسبت به حل بحث هسته ای ایران در ظرف شش ماه آینده ابراز امیدواری کرد و گفت: همانطور که دولت ایران اعلام کرده، این کشور پس از توافق ژنو و براساس منافع خود به توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای ادامه می دهد.

کارشناس ارشد امور سیاسی در پاکستان همچنین به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و روی کار آمدن دولت دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان اشاره کرد و گفت: انتخابات اخیر تغییرات روشن و مثبتی در ایران ایجاد کرد و دولت روحانی توجه ویژه ای به بهبود و گسترش روابط با کشورهای همسایه از جمله پاکستان دارد.

وی یادآورشد: روابط دوجانبه ایران و پاکستان با رویکرد بهتر دو کشور دنبال می شود و همکاری های نزدیک فرهنگی ؛ اقتصادی و سیاسی بویژه موضع پیشبرد روند صلح و ثبات در افغانستان منافع مشترک تهران و اسلام آباد را به همراه دارد.

مدیر کل موسسه مطالعات راهبردی اسلام آباد (ISSI) ادامه داد: ایران و پاکستان همچنین برای رفع چالش تروریسم در منطقه و کمک به برقراری ثبات در افغانستان؛ همکاری مشترک انجام می دهند.

وی با تاکید بر نیاز گسترش همکاری های اقتصادی میان دو کشور گفت: ایران و پاکستان باید سطح همکاری های تجاری خود را بیش از گذشته افزایش داده و به سطح مطلوبتری برسانند.

رسول بخش رییس همچنین به مساله صلح در افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: آشفتگی در افغانستان بطور مشترک به منافع ایران و پاکستان صدمه می زند بنابراین پس از خروج نظامیان آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان؛ همکاری تهران و اسلام آباد برای کمک به پیشبرد روند صلح در افغانستان بسیار ضروری است.

آساق ** 1095**1010
کد N108630

وبگردی