آفتاب

دبیر جشنواره امام رضا(ع)،رحلت آیت‌الله موحدابطحی را تسلیت گفت

دبیر جشنواره امام رضا(ع)،رحلت آیت‌الله موحدابطحی را تسلیت گفت

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، رحلت آیت‌الله سید محمدباقر موحد ابطحی مؤلف کتاب گرانسنگ «صحیفه رضویه» را تسلیت گفت و اعلام کرد این کتاب به پنج زبان زنده دنیا منتشر شده است و به زودی ترجمه اسپانیولی نیز منتشر می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در پی رحلت آیت‌الله سید محمدباقر موحد ابطحی از شاگردان آیت‌الله العظمی بروجردی و مؤلف کتاب گرانسنگ «صحیفه رضویه»، سیدجواد جعفری دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: به خاطر دارم آیت‌الله موحد ابطحی اصفهانی سال گذشته در همایش سراسری صحیفه رضویه حضور داشتند و در سن 85 سالگی همچنان پرشور و مشتاق فعالیت‌های علمی و پژوهشی بودند.

رحلت این عالم فرزانه و سختکوش، تأثربرانگیز و جبران‌ناپذیر است، اما اثر ارزشمند ایشان یعنی کتاب «صحیفه رضویه جامعه» در بین ما به یادگار مانده است و از غم این فقدان می‌کاهد.

جعفری در پایان پیام خود تأکید کرده است: «صحیفه رضویه» علاوه بر فارسی، تاکنون به چهار زبان انگلیسی، روسی، ترکی استانبولی و اردو ترجمه و منتشر شده است. ان‌شاءالله به زودی زبان اسپانیولی نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کتاب «صحیفه رضویه جامعه» اردیبهشت 1391 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت در سرای اهل قلم بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. همچنین «همایش ملی صحیفه جامعه رضویه» نیز مهرماه همان سال به همت دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و با همکاری دانشگاه امام صادق(ع)، پژوهشگاه فرهنگ‌، هنر و ارتباطات و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار شد.

کتاب «الصحیفه الرضویه الجامعه» مشتمل بر دعاهای امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است که به همت دبیرخانه‌ دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) چاپ و منتشر شده است. این کتاب در پنج بخش «تسبیح خداوند»، «درخواست‌های عمومی و جامع و درخواست‌های خاص»، «دعاهای حضرت در اوقات و زمان‌های مختلف»، «دعاهای آن حضرت در اوقات مخصوص» و دعاها برای خود و برای دیگران»، نیایش‌های حضرت را در قالب 103 دعا گردآوری کرده است. همچنین در بخش پیوست‌های این کتاب، ادعیه امام رضا (ع)‌ برگرفته از کتاب «فقه‌الرضا(ع)»‌ شامل 62 دعا آمده است.

انتهای پیام

کد N108606

وبگردی