آفتاب

تکاپو برای دستیابی به بازارهای ایران علی رغم ادعاهای آمریکا شدت دارد

تکاپو برای دستیابی به بازارهای ایران علی رغم ادعاهای آمریکا شدت دارد

تهران - ایرنا- روزنامه انگلیسی ایندیپندنت روز جمعه در گزارشی نوشت که با وجود ادعاهای آمریکا تکاپو برای دست یافتن به بازارهای ایران شدت دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، روزنامه ایندیپندنت یک صفحه کامل خود را به انتشار مقاله ای در باره مسابقه شرکت های غربی برای سرمایه گذاری در بازارهای ایران اختصاص داد.

در این گزارش آمده است، بعد از کاهش تحریم ها که در پی توافق موقت و پس از مذاکره تهران با کشورهای مذاکره کننده در باره فعالیت های هسته ای حاصل شد، با وجود ادعاهای آمریکا هجوم و تکاپو برای به دست گرفتن بازارهای ایران شدت یافته است.

این گزارش می افزاید، توجه شرکت های بزرگ جهان برای عقد قراردادهای کاری با ایران به سوی این کشور معطوف شده است.

این گزارش روابط ترکیه و ایران را شاهد مثال آورده و می افزاید، مقامات دو کشور انتظار دارند میزان تجارت ها بین دو کشور از 22 میلیارد دلار در سال گذشته به 30 میلیارد دلار د ر سال 2014 برسد.

ایندیپندنت، هجوم شرکت های بزرگ را با سخنان جان کری وزیر خارجه آمریکا که گفته درهای ایران بعد از توافق ژنو هنوز برای سرمایه گذاری و تجارت باز نشده است، مورد مقایسه قرار داد و نوشت : این اظهارات به سخنان مقامات آمریکایی ضربه سنگینی وارد کرد که گفته بودند کاهش تحریم ها از ایران بعد از توافق ژنو منجر به ازدحام سرمایه گذاران خارجی نمی شود.

در ادامه این گزارش آمده است، حسن روحانی رییس جمهوری ایران با استفاده از اجلاس داووس و بهره گیری از توافق ژنو به تبلیغات تجاری در این اجلاس دست زد و در حاشیه این اجلاس بیژن زنگنه وزیر نفت دولت روحانی با مسوولان اجرایی دو موسسه شیفرن و شل دیدار کرد و قرار شد سال جاری نشستی در لندن با حضور مسوولان اجرایی که هشدارهای آمریکا را از خطرات سرمایه گذاری در ایران نیز شنیده بودند، برگزار شود .

مترجمام**1408**1586
کد N108516

وبگردی