آفتاب
حداد عادل:

هر جریان سیاسی که بخواهد به آمریکا گرایش پیدا کند محکوم است/ نقد نمایندگان در موضوع هسته‌ای از سر دلسوزی است

هر جریان سیاسی که بخواهد به آمریکا گرایش پیدا کند محکوم است/ نقد نمایندگان در موضوع هسته‌ای از سر دلسوزی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنارنی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه هر جریان سیاسی و شخصی که بخواهد به آمریکا گرایشی پیدا کند  محکوم است، گفت: اظهارنظر و نقدهایی که از سوی نمایندگان مجلس می شود از سر دلسوزی و حساسیت نسبت به انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر،  غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس در سخنرانی پیش از خطبه‎های نماز جمعه این هفته گفت: مردم ما با ایمان به امام (ره) پشت سر او راه افتادند و از نهضت امام (ره) حمایت کردند و در نهایت این انقلاب و نظام پیروز شد.

حداد عادل با بیان اینکه جوانهایی که پانزده خرداد سال 42 را ندیده بودند به میدان آمده بودند، افزود: این جوانان به میدانهای خوف و خطر آمدند و به شهادت رسیدند لذا ملت ایران و سراسر ایران زمین با وحدت کلمه آغوش باز کردند برای استقبال از امام (ره) و یکپارچه پشت سر امام (ره) حرکت و اطاعت کردند.

وی با اشاره بر اینکه مراد امام (ره) و ملت ایران از استقلال فقط سرنگونی شاه نبود افزود: سرنگونی طاغوت قدم اول بود و امام نمی خواست که فقط حکومت پهلوی سرنگون شود، امام (ره) بعد از سرنگونی طاغوت برپایی حکومت الله در ایران را می خواست.

سخنران پیش از خطبه ‎های نماز جمعه با بیان اینکه امام برای تأسیس حکومت دینی و اسلامی برنامه داشت، ادامه داد: در نظر امام (ره) استقلال بدون داشتن نظریه اسلامی درباره حکومت کامل نمی‎شد و امام (ره) با نظریه ولایت فقیه هم برای حذف شاه برنامه داشت هم برای برپایی حکومت دینی.

حداد عادل افزود: این فکر غلط و استعماری مبنی بر جدایی دین از سیاست فکری بود، که استعمارگران در کشورهای اسلامی تبلیغ کرده بودند، امام (ره)  آمد دین را آنچنان که در قرآن تعریف شده که در سیره انبیا و رسول اکرم دیده‎ام تعریف کرد، و امام (ره)  آمد تا اسلام را آنطور که امیرالمومنین شناخته بود بشناساند و در یک کلمه امام (ره)  اسلام ناب محمدی را جانشین آن چیزی کرد که تا قبل از آن اسلام نبود.

سخنران پیش از خطبه ‎های نماز جمعه با اشاره به اینکه بعضی ها مقصود امام (ره)  از اسلام ناب را نفهمیدند، ادامه داد: بعضی ها این دعوای اسلام ناب و اسلام آمریکایی را وسیله‎ای برای دعواهای جناح‎های سیاسی کردند، سخن امام (ره)  از اسلام ناب اسلامی بود که در آن جایی برای جدایی دین از سیاست نیست و این یکی از خصوصیات اسلام مورد نظر امام (ره) است.

وی ادامه داد: استقلالی که امام (ره) این همه بر آن پا می فشرد عین آزادی ملت ایران بود. آزادی در مقیاس یک ملت یعنی استقلال ملت و ملتی که مستقل نیست یعنی آزاد نیست.

حداد عادل با بیان اینکه امام (ره) به آزادی های مشروع در قیاس فردی اصرار داشتند، ادامه داد: امام (ره) همه به آزادی در مقیاس یک ملت که منجر به استقلال است نیز اعتقاد داشتند ولی متاسفانه ما می بینیم بعضی افراد آنقدر که در آزادی فردی دل می سوزانند درباره آزادی یک ملت دل نمی سوزانند و سخن نمی گویند و نمی نویسند.

سخنران پیش از خطبه ‎های نماز جمعه ایران اسلامی را الگوی همه ملت های مسلمان دانست و گفت: ایران اسلامی برای همه ملت ها الگو شد و مایه امید و به موفقیت بسیار دست یافت. آن دشمنانی که در ایران نفوذ داشتند، به لطف خداوند، اراده ملت و رهبری امام (ره) همه از ایران رانده شدند الگو شد برای ملت های مسلمان.

وی افزود: ایران اسلامی توانست دشواریهای بزرگ را پشت سر بگذارد. جنگ هشت ساله برای نابودی این ملت طراحی شده بود اما این مردم جنگ را اداره کردند و هشت سال شهید، جانباز و اسیر دادند اما یک وجب از خاک سرزمین اسلامی را به دشمن واگذار نکردند.

حداد عادل ادامه داد: این موفقیت با همه خسارت هایی که داشت منشاء همه حرکت ها و برکت ها چه در سال های جنگ، چه در سالهای بعد از جنگ شد.

وی با بیان اینکه ایران امروز به عنوان یک کشور پیشرو و پیشرفته شناخته شده است، افزود: ایرانی که ماهواره و موجود زنده به فضا می فرستد. ایران توانسته به انرژی صلح آمیز هسته ای دست پیدا کند و در همه رشته های علمی و فنی و مهندسی قدم برداشته است به طوری که رشد علمی کشور 18 برابر شده و جمعیت دانشجویی ما از 175 هزار نفر در سال 57 به 4.5 میلیون نفر رسیده است.

حداد عادل با اشاره به اینکه این ایستادگی و موفقیت ملت باعث شده دشمنان روز به روز خشمگین تر و عصبانی تر شوند، ادامه داد: امروز دشمنان ملت و انقلاب می خواهند انتقام بگیرند ولی هرگز موفق نخواهند شد. مردم آگاه ما می دانند دشمنان این انقلاب در همه ابعاد فرهنگی و فکری برنامه های خاص برای تباه کردن اخلاق جوانان این کشور دارند. برنامه سیاسی دارند و خیالات نظامی، برنامه اقتصادی دارند برعلیه ملت، همه اینها برای آن است که ایران برای جهان اسلام الگو نشود. آنها می ترسند و می خواهند ایران الگوی بیداری اسلامی نشود که البته ایران الگو شده است.

سخنران پیش از خطبه ‎های نماز جمعه تحریم های اقتصادی ایران را توطئه اخیر دشمنان دانست و گفت: همه قوای خود را به کار بستند و موضوع انرژی هسته ای را بهانه کردند تا با تحریم، انقلاب را در فشار قرار دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا به طمع خام افتاده است، تصریح کرد: آنها تصور می کنند اینها دولت و مقامات ایران با آنها بر سر میز مذاکره می نشینند و حاضر می شوند توافقنامه امضا کنند به این علت است که ملت ایران دچار ضعف شده یا راه خود را گم کرده است و آنها چنین فکری می کنند.

حداد عادل ادامه داد: به خاطر همین رئیس جمهور آمریکا، وزیر خارجه و آن خانمی که معاون وزیر امور خارجه است مرتب شاخ و شانه می کشند، صحبت از این می کنند که همه گزینه ها روی میز است اما ملت ایران می داند این حرف ها به خاطر چیست. این حرف ها نشانه ضعف آمریکایی هاست نه ضعف ملت ایران.

وی با بیان اینکه آمریکا روز به روز دچار شکست مفتضحانه می شود ادامه داد: در افغانستان، در عراق، در سوریه ببینید چه چیزی به دست آوردند. در بین همه ملت ها منفور شده اند، آنها از نظر اقتصادی مشکل دارند، در دیپلماسی خارجی مذاکره با ایران را وسیله کردند تا در دنیا تبلیغ کنند ما آقای دنیا هستیم و ایران را سر میز مذاکره نشاندیم در حالیکه ایران هیچ وقت از مذاکره منطقی بر سر میز مذاکره کنار نرفته بود.

سخنران پیش از خطبه ‎های نماز جمعه با بیان اینکه آمریکا برای مصرف داخلی و جبران ناکامی ها مرتبا شاخ و شانه می کشد، ادامه داد: آمریکا بداند مذاکره کردن ایران از سر عجز نیست و به معنی فراموش کردن جنایت های آمریکا در ایران نیست. مذاکره کردن به معنی این نیست ملت ما به آمریکا اعتماد کرده و بالاخره نشستن بر سر میز مذاکره با گروه 1+5 به آمریکا اجازه نمی دهد که به این کشور رسول الله برگردند.

حداد عادل با اشاره به اینکه ملت ایران استقلال خود را با هیچ چیز معاوضه و معامله نخواهد کرد، افزود: همان طور که رهبری فرموده است به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و به آمریکا خوشبین نیستیم، اظهارنظر و نقدهایی که از سوی نمایندگان مجلس می شود از سر دلسوزی و حساسیت نسبت به انقلاب است.

وی ادامه داد: ملت ایران هم به آمریکا بدبین است هم به هر جریان سیاسی و شخصی که بخواهد به آمریکا گرایشی پیدا کند و این تفکر مردود و محکوم است.

حداد عادل با اشاره به اینکه مردم ایران این هوشیاری را از امام (ره) آموخته اند، تصریح کرد: امام (ره) فرمودند هر وقت دیدید دشمنان به کاری اصرار دارند در نیت آنها شک کنید لذا سال 88 و آن فتنه نشان داد وقتی رژیم صهیونیستی و آمریکا از آن فتنه حمایت می کنند مردم به پشتیبانی نظام آمدند و علیرضا ستاری از کسانی بود که در روز عاشورای 88 مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و بیمار بود و جنازه اش تشییع شد.

سخنران پیش از خطبه ‎های نماز جمعه در پایان گفت: مردم در 22 بهمن امسال با حضور باشکوه و حماسی خود پشت سر رهبری در وفاداری به آرمان های امام (ره) عزم و اراده خود را برای پاسداری از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به جهانیان نشان دهند.

 

کد N108503

وبگردی