آفتاب

پیوستن بیل کلینتون به مخالفان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران

پیوستن بیل کلینتون به مخالفان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران

بیل کلینتون و یکی از پر نفوذترین لابی‌های صهیونیستی به مخالفان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران توسط کنگره در جهت پیروی از مواضع اوباما پیوستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجله پولتیکو در گزارشی درباره جلسه‌ای که بیل کلینتون رئیس پیشین آمریکا و برخی از سناتورهای آمریکایی حضور داشتند، به نقل از افراد حاضر در این جلسه نوشت: بیل کلینتون چهارشنبه شب به قانونگذاران اعلام کرد که اجازه دهند گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران بدون تصویب هرگونه اعمال تحریم بیشتر علیه این کشور ادامه یابد.

در این میان کمیته آی‌پک نیز یکی از لابی‌های مهم اسرائیل در آمریکا نیز از مواضع باراک اوباما رییس جمهور آمریکا درباره جلوگیری از تصویب هرگونه تحریم بیشتر علیه ایران توسط کنگره حمایت کرد.

آی‌پک در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمیته معتقد است که اکنون زمان تصویب تحریم‌های بیشتر نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است که ما موافقیم برنامه هسته‌ای ایران باید متوقف شود اما اکنون زمان رای دادن به این قانون نیست. ما همچنان متعهد به همکاری با دولت و کنگره هستیم تا برنامه هسته‌ای ایران به سمت تسلیحات نرود.

به نوشته این مجله، گروهی از سناتورها به ریاست سناتور مارک کرک و باب منندز در جهت حمایت از اعمال قانون تحریم‌های بیشتر علیه ایران تلاش می کنند و اعلام کردند در صورتی که ایران شرایط و تعهدات خود را در توافق موقت نقض کند، این تحریم‌ها به اجرا در می آید.

در این میان سناتور ویپ دیک‌ دوربین روز پنجشنبه اعلام کرد که من فکر می‌کنم همه ما بر این باوریم که باید به این مذاکرات فرصتی داده شود.

اگرچه لحن سناتورهای دموکرات تغییر کرده است اما جمهوریخواهان هنوز هم در پی رای‌گیری درباره قانون جدید اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستند.

انتهای پیام

کد N108497

وبگردی