آفتاب
قالیباف در یادواراه شهید شاطری:

عزت ما در سایه فرهنگ جهاد و شهادت است / شهید شاطری در جنوب لبنان با عشق خدمت می‌کرد

عزت ما در سایه فرهنگ جهاد و شهادت است / شهید شاطری در جنوب لبنان با عشق خدمت می‌کرد

شهردار تهران گفت: ما در فرهنگ قرآنی اینگونه آموختیم که ما می توانیم جان و مال و آبرو و فرزندان و برادران را بدهیم ولی هرگز حق نداریم در مقابل دشمن عزتمان را بدهیم و عزت ما در سایه جهاد و شهادت است و شاطری ها تربیت شده این فرهنگ هستند و همه ما مکلفیم در این مسیر قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، در اولین یادواره سردار شهید حسن شاطری که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد گفت: سی و شش سال از سالگرد انقلاب ما می گذرد، و این روزها بهار انقلاب ماست، همه ما چه انقلابی‎ها چه افرادی که نگاهشان متفاوت است اگر ذره ای انصاف در وجودشان باشد، و ذره‎ای روح آزادگی و انسانیت داشته باشند، باید بدانند که همه مدیون امام و شهدا هستیم.

وی ادامه داد آنها بودند که انسانیت ما و آزادگی ما را در سایه‎ اسلام و انقلاب اسلامی حفظ کردند.

شهردار تهران با بیان اینکه امام (ره) و شهدا به ما عزت دادند افزود: آنها یکبار دیگر در این مقطع از زمان تاریخ اسلام و اسلام سیاسی را احیاء کردند، و مسلمانی مجاهدت و جهاد و شهادت در این مقطع از زمان که اسلام در غربت بود را احیاء کردند، ما استقلال آزادی و عزت را مدیون امام و شهدا هستیم.

این فرمانده دوران جنگ با اشاره به اینکه بدون شک شهید شاطری یکی از پیش گامان این عرصه بود، افزود امام (ره) می‎فرمودند انقلاب را به جهان صادر می کنیم بعضی فکر می کردند می ‎خواهیم لشکر کشی کنیم و دشمنان به گونه ای دیگر برداشت می کردند ولی دیدیم فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگ اسلام سیاسی و فرهنگ مبتنی بر عترت و قرآن در سایه انقلاب اسلامی که ریشه در نهضت امام حسین و عاشورا دارد به کشورهای دیگر صادر شد.

قالیباف سپس با اشاره به خاطره خود با شهید شاطری گفت: بعد از جنگهای سی و سه روزه توفیق سرزدن به ایشان را داشتم. در بیروت، چند روزی با شهید حسان با هم بودیم و درجنوب لبنان انصافاً با چه عشقی خدمت می کرد و مردم بعد از خرابی های جنگ خدمات فراوانی ارائه می کرد.

این فرمانده دوران جنگ افزود: آن چیزی که به ما عزت می دهد و به ما قدرت می دهد، که در مقابل دشمنان بایستیم و جلوی زیاده خواهی های آنان را بگیریم و به فرزندان اسلام روحیه می دهد و روحیه مقاومت و ایستادگی را افزایش می دهد، این است که همه مان در سایه فرهنگ جهادی و روحیه جهادی باشیم.

وی روحیه جهادی و فرهنگ جهادی را باعث شکل گیری عزت و قدرت ملی دانست و گفت: اگر امروز نظام اسلامی در عرصه داخلی و خارجی هراس بر دل دشمنان انداخته و تولید قدرت در کشورمان شکل گرفته که با اقتدار مقابل آمریکا می ایستیم، و فرصتی فراهم شده که ملت‎های مسلمان در مقابل زیاده‎خواهی آمریکا و متحجرین ایستاده اند این قدرت به برکت روحیه جهادی و روحیه فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه ماست.

این فرمانده دوران جنگ با بیان اینکه اگر روزی از فرهنگ جهادی فاصله بگیریم حتماَ عزتمان دچار خدشه می شود ادامه داد: ما در فرهنگ قرآنی اینگونه آموختیم که ما می توانیم جان و مال و آبرو و فرزندان و برادران را بدهیم ولی هرگز حق نداریم در مقابل دشمن عزتمان را بدهیم و عزت ما در سایه جهاد و شهادت است و شاطری ها تربیت شده این فرهنگ هستند و همه ما مکلفیم در این مسیر قدم برداریم

 

کد N108385

وبگردی