آفتاب

کسب 22 مقام استانی، کشوری، آسیایی و جهانی رهاورد ورزشکاران دماوندی

کسب 22 مقام استانی، کشوری، آسیایی و جهانی رهاورد ورزشکاران دماوندی

دماوند - خبرگزاری مهر؛ ورزشکاران دماوندی 22 مقام استانی، کشوری، آسیایی و جهانی را در سال جاری برای این شهرستان کسب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنحشنبه آیین افتتاح جشنواره ورزشی فرهنگی دهه فجر دماوند با حضور مدیرکل ورزش استان تهران، معاونت توسعه امور ورزش، سرپرست معاونت شهرستان های استان تهران، نماینده مجلس شورای اسلامی دماوند و فیروزکوه و مسئولان شهرستان برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: رییس جمهور آمریکا 35 سال قبل در سفری که به ابران داشت این کشور را جزیره ای امن معرفی کرد و باور نمی کرد بلافاصله بعد از برگشتش به آمریکا مردم ایران ریشه ظلم و استکبار که غرق در فساد بود را ریشه کن کنند.

محمدحسین نژاد فلاح افزود: هرساله برای گرامیداشت این ایام برنامه های متنوعی درنظرگرفته می شود و برپایی جشنواره فرهنگی و ورزشی یکی از این برنامه ها است.

این مسئول ادامه داد: در تمامی استان تهران برگزاری 19 جشنواره فرهنگی ورزشی با هدف ایجاد شور و نشاط میان مردم در دهه فجر روزهای پایانی خود را سپری می کند.

نژادفلاح با تاکید بر استمرار برگزاری چنین برنامه هایی، یادآور شد: در جشنواره ورزشی فرهنگی فجر، 100 هزار ورزشکار شهرستانهای استان و شهر تهران در رشته های مختلف ورزشی به رقابت پرداختند و قرار است کهبرگزیدگان این دوره از مسابقات به رقابتهای استانی راه یابند، در نهایت داوران بین المللی و منطقه ای استعدادهای برتر را از میان نفرات منتخب شناسایی می کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله استعدادیابی کار دشوار است و بعد از معرفی استعدادهای برتر به پایگاه های قهرمانی، ورزشکاران برای حضور در مسابقات استانی، آسیایی، جهانی و المپیک آماده می شوند.

در بخشی دیگر از این مراسم، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جوانان و نوجوانان سرمایه های کشورند و صرف هزینه ها در توسعه ورزش نوعی سرمایه گذاری است.

حمیدرضامشهدی عباسی افزود: مسئولان با تعامل، ورزش شهرستان را رونق بیشتری دهند که در این زمینه نقش هیئتهای ورزشی خطیر و مهم است.

در ادامه مراسم مذکور، رییس اداره ورزش و جوانان دماوند اظهار داشت: این شهرستان با پتانسیلها و ظرفیتهای بسیار  می تواند به قطب گردشگری و ورزشی در شرق استان تهران تبدیل شود.

سعید سنقری افزود: ورزش نقش مهمی در سلامتی دارد و ترویج ورزش در خانواده ها از بسیاری از بیماریها و مشکلات پیشگیری می کند.

وی افزود: اگرچه در شهرستانها کمبود امکانات ورزشی وجود دارد اما امید می رود با توجه ویژه مسئولان، زیرساختهای ورزشی دماوند توسعه یابد.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از خانواده شهداء، پیشکسوتان، مدال آوران و قهرمانان ورزشی شهرستان دماوند تجلیل و قدردانی شد.

کد N108377

وبگردی