آفتاب

ایران و روسیه: هرگونه دخالت خارجی در سوریه مردود است

ایران و روسیه: هرگونه دخالت خارجی در سوریه مردود است

مسکو - ایرنا- ˈمهدی سناییˈ سفیر کشورمان در روسیه و ˈمیخاییل بوگدانفˈ نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور خارومیانه و معاون وزیر امورخارجه این کشور با تاکید بر ضرورت حل و فصل مسایل سوریه به دست خود سوری ها، هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی این کشور را مردود دانستند.

به گزارش ایرنا، سنایی و بوگدانف روز جمعه در دیدار با یکدیگر ضمن بررسی آخرین تحولات سوریه از جمله آغاز فرایند سیاسی برای حل بحران آن کشور، تحمیل مطامع خارجی علیه خواست و اراده دولت و ملت سوریه را رد کردند.

سنایی سفیر ایران در روسیه در این دیدار تاکید کرد: حل و فصل سیاسی بحران سوریه، توقف فوری خشونت در این کشور و همچنین مبارزه با تروریسم گزینه اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ایران آماده است تا با هر روند سیاسی حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه با مشارکت دولت سوریه و کشورهای موثر منطقه ای از جمله همسایگان سوریه همکاری کند.

سفیرجمهوری اسلامی ایران در روسیه یادآورشد: نقش مثبت و سازنده ایران در منطقه غیر قابل انکار و هرگونه فرایندی بدون مشارکت جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نخواهد رسید.

بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز براهمیت ادامه روند مذاکره بین دولت سوریه و گروه های مخالف همراه با مساعدت سازنده تمام بازیگران ذی نفوذ منطقه ای و بین المللی به منظور حل سیاسی هر چه زودتر بحران سوریه تاکید کرد.

اروپام/518 **1010
کد N108343

وبگردی