آفتاب

رییس مجلس لبنان : حزب الله مظلوم واقع شده است

رییس مجلس لبنان : حزب الله مظلوم واقع شده است

بیروت- ایرنا- « نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان لبنان با انتقاد شدید از کسانی که مدعی هستند حزب الله مانع تشکیل دولت جدید شده ، گفت که حزب الله مظلوم واقع شده و این ادعاها بی پایه و اساس است.

به گزارش ایرنا ، روزنامه لبنانی «الجمهوریه» در شماره روز جمعه خود به نقل از اشخاصی که دیروز با نبیه بری دیدار داشته اند، افزود : نبیه بری این ادعا را که حزب الله از «میشل عون» رییس جریان آزاد ملی لبنان خواسته است با تشکیل دولت جدید مخالفت کند، بشدت رد کرد و گفت که به حزب الله ظلم می شود.

رییس مجلس لبنان با تاکید بر اینکه تشکیل دولت جدید برای حزب الله بسیار حائزاهمیت است، تاکید کرد: بخوبی می دانم که مسئولین حزب الله حتی بیش از من برای تشکیل دولت جدید تلاش می کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا توصیه اش برای شتاب نکردن در تشکیل دولت مفید بوده است؟، گفت: من این توصیه را همراه با تاکید بر ضرورت التزام به میثاق ملی بیان کردم و این کار را هم سال 2006 هنگام تشکیل انجام دادم.

رییس مجلس لبنان افزود: به نظر می رسد این میثاق نامه را همانگونه که من طرح کردم بعد ملی به خود گرفته است و سخنان اخیر «بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان نیز بر همین موضوع تمرکز داشت.

نبیه بری در پاسخ به این سئوال ، چه واکنشی در خصوص استعفای احتمالی وزرای احزاب «المرده»، آزاد ملی، حزب الله و حزب ارمنی «طاشناق» از دولت خواهید داشت؟، تصریح کرد: من در این خصوص فعلا عجله نمی کنم و منتظر می مانم که ساختار دولت به چه شکل خواهد بود، چرا که سیاست خود را بر این امر استوار ساخته ام.

از زمان استعفای «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشین لبنان در اوایل فروردین ماه تاکنون، دولت مستعفی او مسئول اداره امور کشور بوده و لبنان طی 10 ماه با وجود چالش های سیاسی و امنیتی و گسترش عملیات تروریستی گروه های تکفیری در خلأ سیاسی به علت نبود دولتی قدرتمند و مسئول بسر می برد و هنوز «تمام سلام» نخست وزیر مکلف موفق به تشکیل دولت خود نشده است.

خاورم**2024 ** 1324
کد N108286

وبگردی