آفتاب
استاندار تهران اعلام کرد:

ورود استانداری تهران به انتخابات مجلس در سال 94

ورود استانداری تهران به انتخابات مجلس در سال 94

استاندارتهران اعلام کرد: در حال رصد فعالیت‌های جناح‌های سیاسی برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی هستیم.

سید حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ی فعالیت‌های استانداری تهران، در خصوص انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی گفت: ورود استانداری به عرصه‌ی انتخابات و تشکیل هیات‌های اجرایی بر اساس قانون انجام می‌شود.بر همین اساس استانداری در سال 94 وارد عرصه‌ی انتخابات می شود.

وی همچنین با بیان این که رصد فعالیت‌های جناح‌های سیاسی از وظایف استانداری است، افزود: آنچه که برای استانداری مهم است سلامت انتخابات و صیانت از آراء مردم است.رهبری هم اشاره کرده‌اند که رای مردم حق‌الناس است، بنابراین همه‌ی کسانی که مجری یا ناظر انتخابات هستند باید همانند انتخابات 24 خرداد از رای مردم محافظت کنند و در واقع حق‌الناس را رعایت کنند.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به این که برای استانداری مهم نیست چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، خاطر نشان کرد: ما فقط به دنبال صیانت از آراء مردم هستیم.

هاشمی همچنین افزود: تاکنون گزارشی از تخلف جناح‌های سیاسی به ما ارائه نشده است، وزارت کشور واستانداری از فعالیت قانونی احزاب حمایت می‌کند، اما اگر تخلفی صورت بگیرد و گزارشی به ما برسد ما تذکرات لازم را به متخلفان می‌دهیم.

وی در ادامه با بیان این‌که استانداری امنیت انتخابات را تضمین می‌کند خاطر نشان کرد: ما افرادی را که ناظر انتخابات هستند توجیه می‌کنیم که رای مردم شرعا و قانون حق‌الناس است و تذکرات لازم را می‌دهیم تا این که حتی یک رای جابجا نشود.

استاندار تهران در توضیح حواشی پیش آمده برای مراسم تدفین مرحوم میناچی اظهار کرد: عده‌ای با دفن اموات در حسینیه ارشاد مخالفت کردند و وقتی که من متوجه این بحث شدم نفس این عمل آنها را پذیرفتم، زیرا من هم معتقدم کسی نباید در حسینیه دفن شود، ولی من اجازه دادم که مراسم بزرگداشت میناچی در حسینیه‌ی ارشاد برگزار شود که این مراسم بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

انتهای پیام

کد N108244

وبگردی