آفتاب

اذعان مخالفان سوری به شکست در درگیری‌های میدانی

اذعان مخالفان سوری به شکست در درگیری‌های میدانی

نخست‌وزیر ائتلاف مخالفان سوریه با اذعان به اینکه مخالفان مسلح در درگیری‌ها با ارتش سوریه دستاورد چندانی نداشته‌اند، اظهار کرد که مخالفان به همین دلیل مجبور شدند که با دولت سوریه مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد طعمه، نخست‌وزیر ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی اظهار کرد: هدف مذاکرات با نظام سوریه دستیابی به راه حلی سیاسی و مسالمت‌آمیز و عادلانه است که "ضامن کرامت مردم سوریه باشد.

وی افزود: اگر می‌توانستیم آن‌ها را در عملیات میدانی شکست دهیم مذاکرات را متوقف می‌کردیم اما متاسفانه جامعه بین‌الملل پشت مردم سوریه را خالی کرده است و کمک‌هایی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، به آن ارائه نمی‌دهد.

احمد طعمه در خصوص مذاکرات ژنو گفت: هیات مذاکره‌کننده مخالفان در دور نخست مذاکرات چیزهای بسیاری را به دست آورد که بیشتر از انتظار ما بود.

نخست‌وزیر ائتلاف مخالفان سوریه با تکذیب اینکه مساله هیات انتقالی با طرف روسی مورد بررسی و مناقشه قرار گرفته باشد، عنوان داشت: در جریان مذاکرات ژنو تمامی این امور مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی همچنین مدعی شد: نظام سوریه همچنان معتقد است که یک نظام قانونی است و می‌تواند قدرت را در اختیار داشته باشد و آن‌ها به خود به عنوان افرادی جنایتکار نگاه نمی‌کنند. اما آن‌ها روزی در مقابل دادگاه‌های کیفری بین‌المللی محاکمه خواهند شد.

انتهای پیام

کد N108158

وبگردی