آفتاب

ابراهیمی: پایان درگیری‌ها در سوریه محور دور دوم نشست ژنو است

ابراهیمی: پایان درگیری‌ها در سوریه محور دور دوم نشست ژنو است

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه از حضور ایران در نشست «ژنو 2» دفاع و تاکید کرد که در دور دوم مذاکرات ژنو امکان پایان درگیری‌ها و خشونت‌ها در سوریه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، اخضر ابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه در مصاحبه‌ای بر این مساله تاکید کرد که ایران باید بخشی از راه‌حل بحران سوریه باشد.

وی افزود: اگر مشارکت عربستان به عنوان یک کشور مهم مورد توجه قرار بگیرد مساله مشارکت ایران مربوط به تحقق توازن نیست و حضور ایران در این مذاکرات به دستیابی به توافق کمک خواهد کرد چرا که ایران دارای روابط خوبی با دولت سوریه است.

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه با بیان اینکه در دور نخست مذاکرات میان دولت و مخالفان سوریه دستاوردهای بسیاری رقم نخورد و شکاف‌ها میان این طرف‌ها همچنان گسترده است، افزود: مساله مهم نشستن طرفین در یک سالن بود.

وی با بیان اینکه خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت آن است، تاکید کرد که این مساله برای دستیابی به راه حلی که مردم سوریه را راضی می‌کند، ترغیب‌کننده است.

اخضر ابراهیمی عنوان داشت: ما مذاکرات را از دوشنبه آتی از سر می‌گیریم و من امیدوارم که در خصوص پایان درگیری‌ها و خشونت‌ها در این کشور بحث و مذاکره کنیم. مسائل دیگری نیز از جمله همه‌پرسی و مذاکرات ملی نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان تمامی گروه‌های مخالف را در مذاکرات شرکت داد اما مخالفانی که در دور نخست مذاکرات شرکت کردند این قصد را دارند که دامنه نمایندگان خود را گسترش دهند و این مساله امری مهم است.

انتهای پیام

کد N108133

وبگردی