آفتاب

عالم هندی: وحدت اسلامی درهند مرهون انقلاب اسلامی است

عالم هندی: وحدت اسلامی درهند مرهون انقلاب اسلامی است

دهلی نو - ایرنا - یک رهبرجامعه مسلمانان هند با اشاره به آثارشگرف انقلاب اسلامی ایران درمنطقه و جهان گفت: وحدت اسلامی در هندوستان مرهون انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) است.

مولانا سید ˈمحسن تقوی ˈ امام جمعه و جماعات مسجد جامع شیعیان دهلی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ازانقلاب اسلامی ایران به عنوان تحولی بزرگ و جهانی یاد کرد و اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامی درایران ملت های سراسر جهان بویژه مسلمانان بیدار شدند و ندای اسلام خواهی و عدالت خواهی در سراسر جهان طنین انداز شد.

وی رهایی ازاستعمار، مقابله با ظلم ظالمان و مبارزه با افراط گرایی را ازجمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: با وقوع انقلاب اسلامی، ملت ایران از استعمار رهایی یافت و ظلم و ستم نابود شد و اکنون نیز ملت های جهان با الگوگیری به مبارزه با استعمارگران نو می پردازند و آثار میراث امام خمینی (ره) در اقصی نقاط جهان قابل مشاهده است.

این روحانی برجسته مسلمان هند از امام خمینی (ره) به عنوان شخصیتی بزرگ و تاثیرگذار در جهان یاد کرد و اظهارداشت: رهبری عالمانه و شخصیت برجسته امام خمینی (ره) موجب پیروزی انقلاب اسلامی و شکست استعمارگران شد و ایشان وحدت را در میان مسلمین گسترش دادند.

مولانا محسن تقوی با تاکید بر ضرورت وحدت و همبستگی میان مسلمانان به عنوان پیام مهم انقلاب اسلامی گفت: مسلمانان برای ایستادگی در مقابل دشمنان و استعمارگران باید همواره همبستگی خود را حفظ و از تفرقه دوری کنند و رمز پیروزی نیز یکپارچگی است زیرا بدون این عامل نمی توانیم به اهداف و آرمان های خود دست پیدا کنیم.

وی افزود: امروز در هندوستان نه فقط شیعیان بلکه همه اقوام و مذاهب پیام انقلاب اسلامی را درک کرده و با همبستگی و اتحاد درمقابل توطئه های مختلف از جمله خشونت و افراطی گری ایستاده اند.

آساق ** 2167 ** 275 **1586
کد N108127

وبگردی