آفتاب

اتاق عملیات ویژه امنیتی در لبنان/تروریست ها روش خود را تغییر داده اند

اتاق عملیات ویژه امنیتی در لبنان/تروریست ها روش خود را تغییر داده اند

بیروت – ایرنا – در حالیکه منابع امنیتی از تصمیم تروریست های تکفیری برای تغییر روش های عملیات تروریستی خود خبر داده اند، فرماندهی ارتش لبنان با تشکیل اتاق عملیات ویژه امنیتی خود را برای مقابله با آنها آماده می کند.

به گزارش ایرنا ، روزنامه لبنانی «الجمهوریه » در شماره روز جمعه خود به نقل از منابع نظامی نوشت : فرماندهی ارتش لبنان با افزایش اقدامات امنیتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با هرگونه عملیات تروریستی انتحاری احتمالی و اختلال های امنیتی، اتاق عملیات ویژه امنیتی تشکیل داده است.

منابع الجمهوریه گفته اند که تروریست های تکفیری عملیات تروریستی انتحاری غافلگیر کننده و بدون برنامه قبلی و در هر مکان و زمان را در پیش گرفته اند

منابع امنیتی نیز به الجمهوریه گفته اند که گروه های تکفیری تروریستی اخیرا از همکاری زنان برای انتقال مواد منفجره ، بمب ها و کمربندهای انفجاری استفاده می کنند چرا که معمولا از زنان در ایست و بازرسی ها ، بازرسی نمی شود.

این منابع تاکید کردند که فرماندهی ارتش لبنان با توجه به اهمیت و خطرناک بودن این روش دستورهای لازم را در این زمینه بویژه در مناطق حساس صادر کرده است.

الجمهوریه نوشت که « عمرالاطرش» شیخ تکفیری همکار گروه های تکفیری تروریستی اعتراف کرده است که این گروه ها آماده عملیات انتحاری گسترده در سطح لبنان شده اند.

در همین حال تلویزیون (LBC ) لبنان به نقل از منابع امنیتی آگاه اعلام کرد که گروه های تکفیری تروریستی تصمیم گرفته اند روش جنایات خود را تغییر دهند.

این منابع با اشاره به اقدام تروریست انتحاری در جنایت تروریستی منطقه شویفات بیروت که خود را در داخل یک خودرو ون ویژه حمل مسافر منفجر کرد، گفتند که تروریست ها فقط ترور مستقیم و انفجار خودروهای بمب گذاری شده را در دستور کار خود ندارند.

منابع امنیتی با بیان اینکه اماکن عمومی ازقبیل مساجد ، کلیساها ، فروشگاه ها و پمپ های بنزین از جمله اهداف تروریست های تکفیری قرار گرفته است ، خاطرنشان کردند که تروریست ها در قالب تیم های چند نفره سازماندهی شده تا با اشغال مراکز دولتی و خصوصی ، با نیروهای ارتش و امنیتی درگیر و تا حد مرگ بجنگند.

خبرگزاری ملی لبنان نیز از تصمیم ارتش و نیروهای امنیتی این کشور برای افزایش ایست و بازرسی ها و عملیات بازرسی خودروها و اتباع لبنانی وغیر لبنانی در بیروت و دیگر شهرهای مهم بویژه مناطقی که احتمال هدف قرار گرفتن از سوی تروریست های تکفیری بیشتر است، گرفته است.

خاورم ** 1324
کد N108067

وبگردی