آفتاب

خباز: اشتباه صدا و سیما اولین بار نبود امیدوارم آخرین بار باشد

خباز: اشتباه صدا و سیما اولین بار نبود امیدوارم آخرین بار باشد

تهران - ایرنا - معاون تقنینی معاون پارلمانی رییس جمهوری درباره به تاخیر انداختن گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهوری با مردم ، اظهار کرد: نمی توان گفت این نخستین اشتباه صدا و سیما بود اما امیدوارم آخرین اشتباه این سازمان باشد.

«محمد رضا خباز» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران رییس جمهوری دومین شخصیت نظام و از طرفی نخستین شخصیت اجرایی کشور است؛ طبیعی است که وقتی رییس جمهوری می خواهد گزارشی به مردم بدهد، باید امکانات فراهم شود.

نماینده دوره های چهارم، پنجم، ششم و هشتم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امکانات این کشور به عنوان امانت در اختیار مسوولان است و این امانت را باید همه حفظ کنند تا برآیند و نتیجه این هماهنگی ها، کارآمدی نظام باشد.

خباز اظهار داشت: به نظر من، صدا و سیما جزو اموال مردم است و ملک شخصی کسی نیست؛ اگر مال شخصی کسی بود می توانست بگوید اختیارش با من است.

به گفته وی، انتظار می رفت بعد از این که بارها از صدا و سیما اعلام شد، گفت و گوی رییس جمهوری بعد از اخبار ساعت 21 آغاز می شود و چهارشنبه شب میلیون ها نفر در کشور پای گیرنده های تلویزیونی خود بودند تا سخنان رییس جمهوری را بشنوند، صدا و سیما با کمال تاسف به یک بهانه واهی، گفت و گو را حدود یک ساعت و نیم به تاخیر انداخت و این کار درست نبود.

خباز افزود: به تاخیر انداختن این گفت و گو به دلیل بلند بودن شب های زمستان باعث شد که عده زیادی با ناراحتی از این که نتوانستند گفت و گو را مشاهده کنند بخوابند و عده ای هم که نشستند و گوش دادند صبح خستگی بیدار ماندن تا دیروقت در تنشان ماند؛ اما مهم تر از همه اینها این که دشمنان از این حرکت ناهماهنگ صدا و سیما خوشحال شدند.

وی تصریح کرد: ما نباید کاری کنیم که باعث خوشحالی دشمنان و رنجش دوستانمان شود، آن هم روی بحث های بسیار کم ارزش و موضوعاتی که در گذشته هم اتفاق می افتاده است.

خباز گفت: این موضوع تنها مختص به چهارشنبه شب نبود و جلسه قبل گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهوری هم ترکیب مجری ها مشکل داشت؛ سوال اینجاست که چرا و چه اتفاقی افتاده که در لحظه آخر سازمان صدا و سیما پافشاری می کند که این مجری ها نباشند و ما مجری را خودمان باید تعیین کنیم؟ در حالی که نهاد ریاست جمهوری با آنها هماهنگ کرده بود و این هماهنگی باعث شده بود که آنها آمادگی ذهنی داشته باشند.

معاون تقنینی معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: به نظر من پافشاری رییس سازمان صدا و سیما بر انتخاب مجری ها و بعد از آن مکاتبه با هیات نظارت بر صدا و سیما کار نپخته ای بود.

وی با اشاره به این که تاخیر در گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهوری با مردم منجر به ناراحتی بسیاری از مردم شده است، گفت: نمی دانم چرا عده ای از این که مردم خوشحال باشند، ناراحتند و چرا از این جو آرامشی که در کشور ایجاد شده است عده ای خوشحال نیستد و اصرار دارند که موفقیت های کشور را وارونه جلو دهند.

وی افزود چرا عده ای اصرار دارند که موفقیت های دیپلماسی کشور را - که از آن می توانیم زمینه های موفقیت های بعدی را فراهم کنیم - برعکس جلوه دهند؟

خباز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: من هر چه با خود فکر می کنم نمی دانم که چرا این اتفاق ها رخ می دهد؛ اگر برخی هنوز به امید انتخابات هستند که باید بدانند انتخابات تمام شده و اکنون بیش از پنج ماه از سر کار آمدن دولت تدبیر و امید می گذرد.

معاون تقنینی معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: این رفتارها به نظر من رفتارهای شایسته ای نیست و نباید به این رفتارها دامن بزنند؛ سوالم از آقایان این است که از این حرکت چهارشنبه شب - که عده ای از مردم از شنیدن رییس جمهوری محروم شدند و شبکه های بیگانگان قهقهه مستانه سر دادند – چه چیزی دست علاقه مندان به کشور را گرفت؟

وی تاکید کرد: هر کاری که انجام می دهیم باید بحث هزینه و فایده آن را هم در نظر داشته باشیم؛ وقتی این گفت و گو را به تاخیر می اندازید، فکر نمی کنید که انسجام فکری رییس جمهوری برای ارایه گزارش به هم می خورد؟ مگر شما از این که رییس جمهوری بتواند یک گزارش جامع و کامل به مردم بدهد خوشحال نمی شوید؟ اگر خوشحال هستید پس کمک کنید و اگر از این که رییس جمهوری توانسته است موفیقت های ارزشمند را بدست بیاورند ناراحتید، بهتر است که اعلام کنید و با این چوب لای چرخ گذاشتن ها و حرکت های کودکانه روز به روز مشکلات افزایش پیداخواهد کرد.

خباز در پایان گفت و گوی خود با ایرنا افزود: نمی توان گفت این نخستین اشتباه صدا و سیما بود اما امیدوارم آخرین اشتباه این سازمان باشد.

سیام(4)**9189** 1418
کد N108033

وبگردی