آفتاب
مدیر مسوول روزنامه آرمان:

صدا و سیما ملک شخصی گروهی نیست

صدا و سیما ملک شخصی گروهی نیست

تهران-ایرنا- مدیر مسوول روزنامه آرمان با اشاره به این که صدا و سیما ملک شخصی گروهی نیست گفت: تاخیر در سخنرانی رییس جمهوری توهین به رای ملت است.

حسین عبداللهی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: اتفاقی که در 24 خرداد رخ داد و مردم به صحنه آمدند، چندین پیام داشت و مهم ترین پیام آن تغییر و اصلاح وضع سابق بود.

وی با اشاره به این که این تغییر وضع و اصلاح عملکرد سابق بخش عمده اش به صدا و سیما ارتباط دارد، اظهار داشت: صدا و سیما هنوز پیام 24 خرداد را خوب نشنیده است.

وی گفت: اکثریت مردم به روش اعتدال رای دادند و نگاه افراط و تفریطی به مسائل را نفی کردند.

مدیر مسوول روزنامه آرمان اظهار داشت: لذا این حرکتی که در چهارشنبه شب برای پخش مستقیم برنامه تلویزیونی دکتر روحانی رخ داد به نوعی توهین به رای مردم است.

عبداللهی گفت: آقای روحانی رییس جمهور ایران است و اکثریت مردم به وی رای دادند این که بشنویم رییس سازمان صداوسیما بیاید و دستور بدهد اگر فلان مجری باشد ما برنامه را روی آنتن نمی بریم پیش از این که یک رفتار فراسازمانی باشد یک رفتار سیاسی است.

وی تاکید کرد: رییس جمهور در سلسه مراتب اداری صداوسیما تعریف نمی شود بلکه فراتر از آن است، باید به جایگاه رییس جمهور احترام گذاشت.

وی افزود: میلیون ها بیینده منتظر شنیدن سخنرانی رییس جمهور بودند برای این سخنرانی برنامه ریزی کردند و تاخیر در پخش این سخنرانی بر هم زدن آرامش جامعه است و هر کسی که عامل بر هم زدن جامعه آرامش باشد در خط افراط جامعه است.

مدیر مسوول روزنامه آرمان ادامه داد: بهتر بود که در این راستا با سعه صدر بیشتری رفتار می شد اگر نسبت به رفتار و عملکرد کسی انتقاد داریم انتقاد روش و اصول خود را دارد و نباید در این راستا از دایره انصاف خارج شویم.

وی تاکید کرد: نباید در راه و روشی گام بر داشت که خلاف منافع ملی است، دیدن منافع حزبی و شخصی چشممان را به منافع ملی می بندد و این خطرناک است.

وی به نام ضرغامی به رییس شورای نظارت بر صدا و سیما اشاره کرد و گفت: چه خوب بود که آقای ضرغامی به اصولش پایبند می شد،می گذاشت سر موقع برنامه اجرا می شد و سپس اختلاف را به شورای نظارت ارجاع می داد، قرار نیست اختلاف بین دو ارگان را به سطح جامعه بکشانیم این نوعی اردوکشی و ارز اندام است.

وی تاکید کرد: صدا و سیما ملک شخصی هیچ گروهی نیست و متعلق به همه است و باید رسانه ملی بماند.

گفت و گوی زنده رادیویی - تلویزیونی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با مردم شب گذشته در ساعت 22:53 دقیقه و با تاخیر آغاز شد، پیش از آن بنا بود رییس جمهوری بعد از گفت وگوی خبری ساعت 21 شبکه یک سیما با مردم گفت وگو کند.

رییس سازمان صدا و سیما شب گذشته (چهارشنبه) پس از برگزاری گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهوری در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رییس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما بیان کرد: با توجه به اهمیت تاخیری که در شروع مصاحبه زنده تلویزیونی رئیس جمهور محترم پیش آمد؛ خواهشمند است در مورد انتخاب مجری توسط روسای محترم قوا و امتناع از پذیرش وظیفه قانونی و حرفه ای رسانه ملی اظهارنظر نمائید.

سیام**9121 ** 1418
کد N108026

وبگردی