آفتاب

باهنر:هر دولتی که سرکار می آید می‌خواهد دو سه سال نان نقاط منفی دولت گذشته را بخورد

باهنر:هر دولتی که سرکار می آید می‌خواهد دو سه سال نان نقاط منفی دولت گذشته را بخورد

نائب رئیس مجلس می گوید:هر دولتی که سرکار می آید می خواهد دو سه سال نان نقاط منفی دولت گذشته را بخورد در حالی که واقعا همه دولت ها زحمت کشیده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، محمد رضا باهنر در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز و فردا، گفت:طبیعی است که بعضی از مسئولان و دولت ها اشکالات و نقاط ضعفی داشتند و می توانستند بهتر باشند. ما یک مقدار حق گذشتگان خودمان را ادا نمی کنیم.

وی ادامه داد:مثلا در مجلس نهم، نماینده ای می گفت که در این هشت دوره برای حوزه ما هیچ کاری انجام نشده من آمده ام که کاری انجام بدهم. دولت ها دیگر از ما بدتر هستند. هر دولتی که می آید اول می خواهد دو سه سال نان نقاط منفی دولت گذشته را بخورد در حالی که واقعا همه دولت ها زحمت کشیده‌اند.

دیگر اظهارات باهنر در این برنامه به شرح زیر است:

* وقتی ما می گوییم انقلاب یک کارهایی کرده است این مجموعه تلمبار شده کار همه دولت ها است اینکه بگوییم یک دولتی این کار را کرده است یا آن دولت آن کار را کرده یک مقدار نمک نشناسی است.

*اگر ما طومار کارهای انجام شده بعد از انقلاب را بخواهیم به رخ بکشیم خیلی طومار بلندبالایی است اما طومار کارهای انجام نشده بلندتر و طولانی‌تر است.

* مالیات مردمی که به آنها پاسخ داده شده خیلی زیاد و بسیار افتخارآمیز است اما مطالباتی هم که نظام نتوانسته پاسخ بدهد زیاد است و شاید هم بیشتر.

* یک زمانی وقتی در مجلس دوم به روستاها برای سرکشی می‌رفتیم می گفتند لااقل یا یک مدرسه یا یک خانه بهداشت یا یک راه یا آب آشامیدنی برای ما فراهم کنید امروز وقتی سر می‌زنیم می‌گویند کاری بکنید اینترنت پرسرعت داشته باشیم. یعنی الان سطح مطالبات خیلی عوض شده است.

* از بعد از انقلاب تاکنون رتبه ما در بعضی از شاخص ها به شدت اصلاح شده است. مثلا خرید خرید ما در اوایل انقلاب حدود 70 بود الان در دنیا بیست و هفتم شدیم آن هم در شرایطی که ما مدام در جنگ بودیم و به خصوص 8 سال دفاع مقدس که خسارات آن را هزار میلیارد دلار براورد کردند.

*یک موقع تصمیماتی گرفته می شود که رضایت مردم را در پی دارد ولی با منافع طولانی مدت آنها در تضاد است. عموما دولت ها کلنگی را به زمین می زنند که بتوانند پرچم آن را هم بزنند و افتتاح یکنند تا کار را به نفع خودشان تمام کنند ولی برنامه ریزان می گویند شاید یک برنامه چندین سال طول بکشد شاید 10 سال یا 20 سال و اختلاف نظر بین مجریان و تصمیم گیران اینگونه پیش می آید.

* رسیدن به قله ها راحت بدست نمی آید و ساده نیست.

/212 27

کد N107858

وبگردی