آفتاب
سفیر ایران در هند:

ایران اسلامی به کشوری تاثیر گذار در جهان تبدیل شده است

ایران اسلامی به کشوری تاثیر گذار در جهان تبدیل شده است

دهلی نو - ایرنا - سفیر ایران در هند در مراسم جشن ایرانیان مقیم به مناسبت دهه فجر گفت: ایران اسلامی امروز و پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب به یک کشور تاثیر گذار در منطقه و جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم جشن باشکوهی پنج شنبه شب درخانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.

در این مراسم که جمع زیادی از ایرانیان مقیم هندوستان حضور داشتند، ˈ غلامرضا انصاری ˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی به دستاوردهای انقلاب اسلامی و جایگاه فعلی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که شاید کمتر کسی این پیروزی را پیش بینی می کرد زیرا همه قدرت های استکباری از رژیم ستم شاهی حمایت می کردند.

انصاری افزود: امام خمینی (ره) توانست با قدرت و اقتدار و با حمایت ملت بزرگ و انقلابی ایران انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و نظام ستم شاهی را سرنگون کند.

سفیر کشورمان با اشاره به حوادث متعدد پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حوادث زیادی مانند ترور شخصیت ها و جنگ تحمیلی و بسیاری حوادث دیگر بودیم که هرکدام می توانست آسیب های زیادی به انقلاب وارد کند اما به لطف الهی و با مقاومت تحسین برانگیز ملت ایران این حوادث پشت سر گذاشته شدند و اکنون شاهد ایرانی قدرتمند و مقتدر در منطقه و جهان هستیم.

وی با اشاره به مشی دولت یازدهم برپایه اعتدال و خرمندی و تدبیر و مواضع رییس جمهور کشورمان در مجامع بین المللی مبنی بر مخالفت با هرگونه افراط گرایی و خشونت اظهار داشت: امروز جهانیان شاهد رفتار و منش معتدل و تدبیر جمهوری اسلامی در مواجهه با مسایل مختلف هستند و ایران نشان داده که با هرگونه افراطی گری و خشونت مخالفت دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرده اند ما با هرگونه سلاح هسته ای مخالفیم و به دنبال آن نیز نبوده ایم و نیستیم و فقط از انرژی هسته ای در امور صلح آمیز استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: در مذاکرات هسته ای نیز توانسته ایم با اثبات حقانیت خود به موفقیت های خوبی دست یابیم اما برخی در غرب با تحریکات خود تلاش می کنند به این نتیجه این مذاکرات ضربه بزنند.

انصاری در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تاکید کرد: سربلندی و سرافرازی امروز ملت ایران مرهون رهبری قاطع و فداکاری ملت بزرگ ایران بوده و اکنون ایران اسلامی به کشوری تاثیر گذار در منطقه و جهان تبدیل شده است.

در مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهلی نو همچنین برنامه های متنوعی از جمله اجرای سرود از سوی دانش آموزان مجتمع آموزشی ایرانیان در دهلی نو ، دکلمه خوانی ، خاطره گویی و مسابقات فرهنگی اجرا شد.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N107845

وبگردی