آفتاب
مرتضی مبلغ:

افراطیون به دنبال ایجاد شکاف میان دولت و ملت هستند

افراطیون به دنبال ایجاد شکاف میان دولت و ملت هستند

مشاور ارشد دولت اصلاحات گفت: چالشی و دعوایی شدن فضا، باعث پیروزی افراطیون است چرا که آن‌ها در این فضا زیست سیاسی می‌کنند و امروز افراطیون به دنبال چالشی کردن فضا هستند تا مردم را خسته کنند و میان دولت و ملت شکاف ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، مرتضی مبلغ امروز (پنجشنبه) در همایش اصلاح‌طلبان و دهه چهارم انقلاب که توسط شورای اصلاح‌طلبان استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در فضای آرام و بدور از تنش، امید و پیشرفت محقق می‌شود اما آن‌ها به دنبال بحران‌سازی هستند تا دولت تدبیر و امید را خاموش کنند.

وی افزود: ما از دیگر جریانات کشور هم می‌خواهیم که واقع‌بین باشند و ارتباط مستمر با دولت و دولتمردان داشته باشند.

مبلغ در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: انقلاب اسلامی دارای پنج ویژگی منحصر به فرد بود که متاسفانه برخی از آن‌ها فراموش شدند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این بود که در دنیای معاصر، بین دموکراسی و دین و آزادی و معنویت پل وسیعی را برقرار کرد.

وی افزود: پدیده دیگر انقلاب اسلامی ما، مدنی بودن و اصلاح‌طلبانه بودن آن است. چیزی که این روزها آن را به عنوان انقلاب نرم می‌شناسند و تمام جهان از انقلاب اسلامی ایران به عنوان نمونه بارز انقلاب نرم نام می‌برند.

مشاور ارشد دولت اصلاحات گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی بود که یکی از بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان در دوره شاه را با گل به تسخیر درآورد که این یک معجزه بود. در حالی که در همان زمان در همه کشورها گفتمان چپ برقرار بود. چپ یعنی گفتمانی برانداز که با کشته‌های فراوان، نظامی را جابه‌جا می‌کرد اما انقلاب ما دقیقا در همان زمان با کمترین میزان شهید به پیروزی رسید.

وی به ویژگی فراگیری انقلاب اشاره کرد و گفت:‌ انقلاب اسلامی ابتدا با اقشار متوسط آغاز شد، اما فقط ظرف مدت شش ماه همه اقشار را به میدان آورد و در ظرف کمتر از یک سال مردم را به پای صندوق رای کشاند و جمهوری اسلامی ایران محقق شد.

مبلغ اظهار کرد: ما اصلاح‌طلبان در هشت سال گذشته یاد گرفتیم با استقامت و با سماجت کار خود را پیش ببریم، اما هیچگاه واقعیت‌ها را انکار نکنیم. ما مطالباتی داریم که هرازچندگاهی آن را در جامعه مطرح می‌کنیم اما فشار خارجی نمی‌آوریم.

مشاور ارشد دولت اصلاحات ادامه داد: ما فراموش نکرده‌ایم که در چه شرایطی بوده‌ایم و انتخاب روحانی را به فال نیک می‌گیریم چرا که این اتفاق به دلیل همین فعالیت‌های واقع‌بینانه ما بود که خداوند کمک کرد و در 24 خرداد متجلی شد. ما نمی‌توانیم خواهان کسانی باشیم که خواهان متوقف شدن دولت هستند. آن‌ها می‌خواهند با سنگ اندازی دولت را به چالش بکشند و خود را پیروز کنند. ما باید مواظب باشیم که دعواها در فضای کشور آغاز نشود.

مشاور ارشد خاتمی افزود: ما اصلاح‌طلبان می‌توانیم با برخوردهای آنچنانی خواسته‌هایمان را بگیریم و جامعه را به پیش ببریم، اما هیچگاه این کار را نمی‌کنیم چرا که ما حفظ انسجام و وحدت بین اصلاح‌طلبان را خواستاریم و همین باعث شد که پس از هشت سال دردهایی که وارد شد خنثی شود و تدبیر و امید در کشور حاکم شود.

وی با بیان اینکه راه رسیدن به وحدت، از خود گذشتن است افزود: بسیاری از مسائلی که امروز به آن رسیده‌ایم محقق نمی‌شد اگر وحدت خود را از دست داده بودیم و از خودگذشتگی سران‌مان را به دنبال نداشتیم.

انتهای پیام

کد N107751

وبگردی