آفتاب

روحانی ولاریجانی درگذشت آیت الله سید محمد باقر ابطحی را تسلیت گفتند

روحانی ولاریجانی درگذشت آیت الله سید محمد باقر ابطحی را تسلیت گفتند

ایسنا نوشت:

رییس جمهور در پیامی ارتحال عالم ربانی آیت‌الله سیّد محمّد باقر موحد ابطحی را به بیت شریف و شاگردان ایشان و حوزه های علمیه تسلیت گفت.

متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت‌الله حاج سیّد محمدباقر موحد ابطحی اصفهانی که از شاگردان و پرورش‌یافتگان مکتب علمی مرجع بزرگ شیعه مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی بودند و عمر شریف خود را صرف کسب و ترویج علم و نشر معارف دینی و تربیت شاگردان متعدد و ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) نمودند، موجب تأسف و تألم گردید.

این‌جانب این ضایعه را به بیت شریف، بازماندگان و شاگردان ایشان و حوزه‌های علمیه تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم از خداوند منان درجات متعالی و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسألت دارم.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی در گذشت آیت الله سید محمد باقر ابطحی را تسلیت گفت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی درگذشت عالم جلیل القدر آیت الله " سید محمد باقر ابطحی"را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم جلیل القدر آیت الله " سید محمد باقر ابطحی" که از فضلا واندیشمندان وارسته دین ومعرفت بودند موجب تاسف وتاثر گردید.

آن روحانی ارجمند که از شاگردان برجسته حضرت امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی بودند در رشته‌های مختلف علوم دینی واسلامی همچون حدیث و رجال و به ویژه احادیث شیعه به پژوهش و تحقیق پرداخت و از این منظر به درجات عالی نیز دست یافت.ایشان همچنین در سراسر عمر خویش اهتمام فراوانی درجهت کمک به محرومان ومستضعفین وامور خیریه داشتند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم،حوزه محترم علمیه قم وبیت مکرم آن عالم ربانی، برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر وشکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

/212 27

کد N107667

وبگردی